woensdag 23 mei 2012

Walvis met jong.........




.... is mijn volgend ontwerp geworden. Gewoon op een gekocht basic shirt van biologisch katoen geperst. Deze keer heb ik hem van flockfolie gemaakt, of strijkfolie zoals het ook wel genoemd wordt. Zelf vind ik dat een sjiekere uitstraling hebben dan flexfolie. Flockfolie heeft een velours achtige toplaag.
Overigens heb ik voor het eerst een stukje bakpapier tussen het strijkijzer en het shirt gedaan tijdens het persen. Dat is echt een aanrader, voor het eerst heb ik geen "tijdelijke" bolletjes op het shirt van de gaatjes van het stoomstrijkijzer en de stof was ook niet tijdelijk verkleurd door de hitte. Of dit nog invloed heeft op het hechtingsproces op het textiel, moet nog bezien worden. Ik laat het jullie weten.

Dit shirt werd niet gelijk blij ontvangen door kleuter. Pas nadat ik beloofd had om vrijdag verder te gaan met het cars/race-wagen ontwerp, was hij er toch wel blij mee.... Tja ben ik benieuwd of het me gaat lukken om dan aan zijn verwachtingen te voldoen.

Multivroon had mij gevraagd welk programma ik gebruik voor het ontwerpen van de applicaties. Binnenkort daar meer over!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...