donderdag 14 maart 2013

Kraamkadootje

Kraamkadootje met zelfgemaakte flexfolie applicatie

Gisterenavond maakte ik op de valreep nog een kraamkadootje. Een collega van manlief is papa geworden. Nu hadden de kerels, allemaal ICTers, bedacht dat deze nieuwe wereldburger gelijk maar kennis moet maken met de IT. Dus moest ik voor een pakje zorgen met een applicatie met de tekst "JBOSS". JBOSS is een applicatieserver zoals ik me heb laten vertellen. 
Niet een applicatie in de zin van onze creatieve applicaties van flexfolie, flockfolie of andere leuke stoffen, maar iets "stoffigs" met computers.
Gelukkig kon ik manlief nog wel overhalen om het van treintjesletters te maken en niet een standaard recht-toe-recht-aan lettertype.
Ik hoop dat het kereltje er de -ww- (wijde wereld, dat web laten we nog maar even achterwege) erin gaat ontdekken.

Flexfolie applicatie, kraamkado , JBOSS

8 opmerkingen:

  1. Heb jij hier een apparaat voor? Om het te snijden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja.... die smalle lijntjes had ik nooit zo mooi kunnen knippen ;).

      Verwijderen
  2. Wauw! Heb je een apparaat waar je mee snijdt? Ik ben nl heel benieuwd naar ervaringen met machines voor het snijden van applicaties. En dan vooral de mogelijkheden om zelf te ontwerpen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb inderdaad een snijmachine. Met de software kun je zelf alles ontwerpen.... kost wel de nodige tijd en handigheid om het onder de knie te krijgen. Soms knip ik zelf ook gewoon omdat het meer tijd kost om een applicatie te ontwerpen en te tekenen in het programma, dan dat je het gewoon uit knipt. Zoals bijvoorbeeld de piratenboot van laatst. Helemaal natuurlijk als het een eenmalige applicatie wordt. Maar het snijden is super praktisch en dit was super snel :).

      Verwijderen
    2. Oh wat handig! Dan maak je die applicaties op je webshop ook zelf?
      Kun je met de software ook 'gewoon' afbeeldingen plakken van internet? Logo's e.d.?

      Verwijderen
    3. Inderdaad, die snij ik op bestelling zelf, daarom ook zoveel keus in folie ;). Gewone afbeeldingen die je ergens vandaan plukt, moet je volledig bewerken en is een hele klus.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...