donderdag 28 maart 2013

Tips lockmachine, aan- en afhechten



 Weet jij hoe je kunt aan- en afhechten met je lockmachine?
Tot voor kort wist ik het niet, graag deel ik met jullie.









Aanhechten

  • lock een klein stukje, ongeveer een centimeter
  • zorg dat de naald naar beneden staat
  • pak het stuk gelockte draad wat los achter ligt
  • trek het iets uit door het recht naar achteren te trekken (ik vind het mooier als de locksteek minder te zien is waar je overheen stikt)
  • doe het voetje naar boven
  • leg de draad naar voren over (of onder) je stof, voor de naald en het mes langs
  • lock eroverheen


Afhechten met de lockmachine








Afhechten

  • lock tot het einde door
  • zorg dat de naald(en) net 1 steek voorbij de stof zijn
  • naald(en) moet(en) naar beneden staan 
  • voetje omhoog
  • pak je stof en trek het iets naar achteren
  • draai je stof  zodat de onderkant boven ligt
  • leg het voor de naald(en) maar zo dat het mes er niets meer af kan snijden
  • voetje naar beneden
  • lock een klein stukje en trek de stof langzaam naar links zodat de naalden van de stof af gaan
  • knip de draden door

Binnenkort deel 2: het locken van een hoek

PS eerste 4 lapjes voor de lap swap zijn binnen!

5 opmerkingen:

  1. handig! leuk ook dat je de lapswap organiseert.. ik zal eens sneupen of ik nog wat heb liggen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie! Altijd leuk :) . Fijn dat je er iets aan hebt. Leuk als je mee doet met de swap!

      Verwijderen
  2. Oh wat handig!!! daar ga ik zeker wat aan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Die losse draden knoop ik nu altijd, maar dit is veel netter! Dank je wel...😘

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...