woensdag 20 maart 2013

Tuin lente klaar? Speelplekken voor de kinderen

Onze tuin ziet er nog winters uit.... de sneeuw is dan wel weg, maar alle planten zijn nog in diepe rust, het gras is nog geen enkele keer gemaaid dit jaar. De toverhazelaar bloeit nog steeds, al vanaf november. Alleen de krokussen, narcissen, sneeuwklokjes geven enige kleur aan de tuin. 

Op het dragen en voeden forum werd gevraagd om ideeen voor een natuurlijke speeltuin voor kinderen. Ik vertelde van onze wilgentenen-hut in wording, zandbak en groentenbakken. Natuurlijk wilden ze foto's. Vandaar, enigszins trieste, tuinfoto's....



De wilgentenen hut in wording. Vorig jaar geplant en liep al gelijk uit. Het is een cirkel met een "gangetje" als entree.


*****


Een vrijwel lege zandbak van 2*3m. Belachelijk groot zul je denken, dat dacht ik namelijk ook. Maar goed we hebben de ruimte en als ik de knullen nu zie spelen erin, ben ik blij dat ik naar manlief geluisterd heb! 
Het zand was erg vies geworden aangezien we geen dakje hadden en er naast stond ook nog eens een els.... wat geeft die boom een rommel! Maar hij is nu om omdat hij ziek was. Een dakplataan zal er voor terug komen en natuurlijk schoon zand. Een dakje is al bijna af. Als het geheel klaar is, zal ik dat eens laten zien. 
Ohja en die rand stenen langs de houtenrand is ideaal. Je veegt zo al het zand, de zandkoekjes weer terug de zandbak in! 
Overigens is er onlangs in de hoek een kinder-picknicktafel bij gekomen, die ze samen met manlief in elkaar gezet hebben.


*****

De "bloemen-heuvel". Er zijn al wel groene puntjes te ontdekken en wat krokussen. Op de bloemenheuvel staan vogel- en bijenlokkende bloemen en verder alle zaadjes die we over houden.....



*****


 
De groente tuin... tenminste start ervan. Een aantal bakken van verschillende formaten. Een volledig gevuld met aardbeien. Zomerse exemplaren kun je hier zien. Een bak is voor grote knul, mag hij zelf experimenteren.



*****


De "buitenbox" nu gebruikt als bladkorf en egelhuisje, zoals eerder te lezen was. Maar ook prima als doel om de bal in te gooien en te bewaren....


*****

Als de tuin er weer wat fleuriger uitziet zal ik jullie nog eens een update geven. Vandaag is het hier weer wit.... de hele dag sneeuwt het hier al. We zullen toch geen witte Pasen gaan krijgen?

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat ben ik jaloers op je! Super tuin en ruimte zeg... Volgens mij herken ik de omgeving, ik weet ongeveer waar je huis woont hihihi! Heel wat carnavalsoptochten in de buurt gelopen hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi er blijven weinig geheimen meer over ;). En inderdaad niet ver hiervandaan komt de optocht langs, maar toch vanaf de optocht kun je ons huis niet zien...Maar tis hier wel heerlijk wonen hoor!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...