vrijdag 15 maart 2013

Tuniekje

Tuniek, Ottobre 1/ 2012

Eindelijk weer eens een volledig kledingstuk genaaid! De opleiding die ik aan het doen ben, kost veel tijd en dat gaat een beetje ten koste van de tijd die ik heb om kleding te naaien. Maar gelukkig weer even iets voor dochterlief gemaakt die voor de lente en zomer nieuwe kleding nodig heeft.
Ik heb het patroon 17 "Mail Express" tuniek van Ottobre 1/2012 gebruikt als basis. Het patroon heb ik voornamelijk een stuk smaller gemaakt omdat ons meisje zeer tenger is.
De stofjes had ik nog liggen, herken je misschien van hier.
Daarmee is het weer een volledig UWYH project geworden! 
Ik ga er nog een legging bij maken in de streep tricot.

De achterkant is eigenlijk gelijk aan de voorkant, middenvoor/achter een stuk gerimpeld, natuurlijk op het achterpand geen zakken..
Verder heb ik mijn coverlock hier op uitgeprobeerd. Af en toe zeer gefrustreerd, de halsbiezen heb ik geloof ik wel 4 keer overnieuw gedaan voordat het mooi genoeg was en nog altijd ben ik niet tevreden...misschien ligt dat ook aan mij.... maar goed, daardoor het maatje vergeten erin te naaien. 
Net heb ik de zoom erin "gecoverd" en dat ging gewoon eens geweldig! Zelfs op de naden sloeg hij niet over nadat ik de lockrand van de zijnaad even ingeknipt had zodat de naad niet dubbel over elkaar lag, maar aan beide zijden 1 naad. Ben gelijk weer blij met mijn cover!

5 opmerkingen:

  1. Leuk!!!
    Wel herkenbaar hoor, de opleiding kost veel tijd, maar ja is ook wel heel leuk! Zoek soms ook even een ander (snel) projectje tussendoor hihihihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk!!! Ik heb qua maten zelfde probleem, ik neem vaak de lengte 1 of 2 maten groter dan de wijdte...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...