dinsdag 15 oktober 2013

Eindelijk een passende broek!

Dochterlief had geen enkele broek in de kast liggen. Niet omdat we broekjes niet leuk vinden, maar gewoon omdat er geen enkel passend model te vinden is voor haar. Alles is haar veel te breed en het knoopsgatenelastiek aantrekken kan natuurlijk, maar dan houd je van die enorme blazen over... 
Tijd om eens zelf wat voor haar te tekenen vanuit het niets. Haar maten opnemen was al een hele uitdaging. Blanco vel gepakt en aan de slag gegaan. 
broek patroon

Voor- en achterpand teken je natuurlijk in elkaar. Basispatroon eerst nog gecontroleerd door mijn naaijuf.

Broekpatroon compleet

Alle aanpassingen erin getekend, broekspijpen veranderd van vorm, zakken erin, gulpsluiting, zadelstuk. Maar eerst even een snelle simpele variant gemaakt zonder toeters en bellen. Wel van een leuk stofje zodat hij ook gedragen kan worden. Het is een fluweel ribstofje wat ik al heel wat jaren in de kast heb liggen. Super zacht! 

Broek is af!

Nieuwe outfit

.... en vanochtend heeft grote knul deze set uitgezocht voor dochterlief. Eindelijk een passende broek! De broekspijpen heb ik bij de knieën iets smaller gemaakt en wat wijder laten uitlopen bij de enkels. Verder ruim voldoende speelvrijheid maar niet dat hij na 5 passen lopen op haar enkels hangt. 

 Nog een paar aanpassingen gedaan en dan nu alleen nog de tijd om een spijkerbroekje voor haar te maken. Vandaag gaat de naaimachine niet aan... lekker herfst-knutselen met de kinderen staat op het programma!

11 opmerkingen:

  1. Lijkt mij heel moeilijkom een broek te tekenen. Hoeweet je nou hoe de krommingen en zo moeten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig stofje en leuk die pijpjes! Mag bij het kruis nog wel wat smaller he? Heb je dat ook aangepast? Leuk als je het helemaal zelf kunt tekenen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik was bang dat het broekje te smal zou worden en heb dus toch iets meer wijdte bij getekend bij deze eerste versie.... en vervolgens het erweer afgehaald.

      Verwijderen
  3. Fijn dat dit zo goed gelukt is. Leuk broekje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, mijn dochter is helemaal blij met de vlinder strijkapplicatie die je voor de clubdag gemaakt had.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan!!! Altijd leuk om je eigen patroon te maken ( en het ook goed zit) Veel oefenen, straks op het examen moet het uit je hoofd hihihi... Maar ja, kids groeien O snel uit de maten, dat oefenen gaat vanzelf hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk. Handig dat je dat zelf kan. Hier ook een dochter die veel te smal is voor de meeste broeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk ik heb hier ook twee dochters rond lopen die veel te smal zijn voor normale broeken. En voor dat ik de foto's zag wilde ik een winkelketen roepen als tip. Maar de desbetreffende keten verkoopt die maat niet! Maar dit is net zo leuk!
    ben benieuwd naar het vervolg!

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gemaakt zeg! Jouw kindjes zijn ook al groot geworden zeg... (mijn jongste gaat straks al naar de basisschool, zucht)
    Toch handig als je zelf kunt tekenen, ik zal het broekpatroon van Dortje die ik laatst maakte ook nog iets bijtekenen, haar kontje is niet vol genoeg om de broek mooi te vullen, haha.
    Wel erg knap dat je straks alles uit het hoofd moet doen, zonder boekjes wordt het hier niets.
    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...