dinsdag 25 maart 2014

Paspelzak in zomerjas... met patroon

Hoe frustrerend is dit?

paspelzak

Net 2 mm verschoven..... ja 2 millimeter..... 
Had ik zo mijn best gedaan om het juiste stukje patroon te vinden voor de paspelzak. Druk bezig met de techniek omdat ik eigenlijk nog nooit een paspelzak gemaakt had, heb ik niet goed genoeg opgelet tijdens het spelden en heb ik het paspel 2mm verschoven eraan gezet. 
Ik zit op mijn handen om het niet uit te halen. Denk dat het er niet veel mooier van zal worden als ik dat doe.  Het is niet een gewoon katoentje maar er zit zo'n extra laag op, ideaal voor een zomerjas, maar moeilijk met spelden omdat dat wel gaatjes achter laat. 
Ik baal als een stekker, ookal zal waarschijnlijk niemand het zien als dochterlief de jas draagt. 
Maar oeeeee het is goed dat jullie aan de andere kant van het scherm zitten ;). Volgende zak beter opletten! Die ga ik niet meer vanavond doen, even uit balen. Gelukkig is het een proefjas en geen examenjas!

Ik ga "the British sewing bee" kijken, wetende wat de jury over dit paspelzakje zou zeggen :).

En jullie bedankt voor jullie geduld en het luisteren naar mijn klaagzang!


12 opmerkingen:

  1. hihi wat is dat toch met al die moeders die alles zo goed willen naaien. Haha ik ben er ook zo een hoor! maar denk ook inderdaad, het is voor de lol en voor de mooi, en niemand anders die het zit. Leuke stof trouwens. Groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar.....
    Dat is dan echt zo'n moment dat de stoom uit je oren komt en je zegt nooit meer een naaimachine aan te raken.
    En ach als het wat gezakt is dan pak je het boeltje weer op en gaat vol goede moed weer verder.
    Goede keuze om vanavond lekker tv te kijken en een ander moment weer verder te gaan.
    Succes nog met de jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas...weer niet gezien....naailes gegeven! Ook leerzaam en leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neem voor je examen een effen stofje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En toch is je zak leuk geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind hem helemaal leuk. Zie die 2 mm niet eens hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt, ik zie het niet; vind het mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een heel erg net zakje geworden, en inderdaad uithalen is vaak minder mooi.
    De volgende word nog mooier, en niet meer balen hoor.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, wie hard loopt ziet het niet en wie langzaam loopt heeft zijn verstand bij andere zaken. Maar ik kan me de stoom uit je oren voorstellen, want ik zou ook denken: dan had ik het net zo goed op goed geluk kunnen knippen. Dat is de perfectionist in ons, want: zelfgemaakt moet beter zijn dan gekocht, anders krijg je commentaar (gek genoeg van mensen die nog geen knoop aan kunnen naaien). Ik begrijp je balen en feliciteer je dat je de neiging om het over te doen hebt bedwongen. Als iemand het al ziet en zelf naaister is vraagt ze gewoon: hoe kreeg je dat zo voor elkaar, het sluit zo mooi aan. Jou overkomt het geen tweede keer, dat weet ik zeker. Kun je je voorstellen dat iemand al meer dan 50 jaar met een machine naait en nu pas, 14 dagen geleden, tot de ontdekking kwam waar dat gaatje in dat naar boven stekende haakje van de spoelhuls voor dient? Echt, ik las eindelijk eens het hele stuk over spoeltje opspoelen en terugplaatsen eens door. Zal wel voor knoopsgatengaren op de machine zijn, want ik heb het nog nooit gebruikt en met machinenaaigaren werden de knoopsgaten altijd keurig. Zo leer je elke dag nog wat bij. Een paspel naaien, ik heb het wel eens gedaan, zakinsteek, lukte ook goed, maar ik vind het teveel gedoe, dus ik neem mijn hoed voor je af. R

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...