zondag 5 oktober 2014

Herfstige Roos 5011 jurk

"Even" een standaard patroon gebruiken, Roos 5011 maken. Dat "even" kostte toch wat meer tijd. Want de pasvorm vond ik niet geweldig... ben ik te kritisch? Wellicht wel omdat ik veel patronen zelf teken en ja, dat zit toch beter dan een standaard patroon.
De mouwen waren veel te wijd, die was ik vergeten na te meten, dus moest ik de ook al gelockte naden, weer lostornen. Uiteindelijk is het wel een heel vrolijk en herfstig jurkje geworden! 


Halslijn en onderkant van het lijfje heb ik afgezet met elastiek met een randje kant. Werkt eenvoudig en geeft een leuk resultaat. Op de rechtermouw liet ik de stof nog terug komen. Met wat vliesofix eerst vast gezet en daarna met een flauwe zigzag. Juist met applicaties van tricot was ik altijd huiverig dat het niet heel erg zou gaan trekken tijdens het naaien. Maar met vliesofix is dat probleem volledig getackeld!

Stof: Bora tricot


Patroon: Roos 5011 wat aangepast

10 opmerkingen:

  1. Leuke jurk geworden. Je ziet niets meer van de hobbels die je in het maakproces hebt moeten nemen. En ik neem aan dat de kleine dame er heel blij mee is?

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze is er super blij mee!! Alleen van foto's trekken wordt ze niet zo blij.... zal wel een fase zijn, hoop ik dan toch ;).

      Verwijderen
  2. Ik heb nog iemand naar jouw site verwezen, ik denk dat er maatlabels besteld gaan worden. (In ottobre facebookgroep vroeg iemand naar maatlabels)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je! Ik wist niet dat er een Ottobre fb groep was.... moet ik misschien eens een kijkje nemen.

      Verwijderen
    2. Ottobre Fans heet de groep. wel leuk hoor, iedereen plaatst foto's van creaties, krijg je veel ideeën van.

      Verwijderen
  3. Ziet er leuk uit!
    Ik heb er vanmorgen ook (weer) één gemaakt.
    Mouwen idd erg wijd, knip k altijd smaller.
    Groetjs
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er erg leuk uit. Ik vindt het een ideaal patroon maar dochter is iets steviger dan gemiddeld kind, misschien scheelt dat. Ik gebruik wel een andere mouw, een gladde en strakke mouw i.p.v. gerimpeld. Zie mijn blog, er staan er verschillende op

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is het mogelijk om het patroon van je over te nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry ik wil het patroon wel houden. Maar volgens mij is het gewoon nog te verkrijgen, zeker via mp.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...