zondag 27 september 2015

Overgooier voor een eigenwijs meisje

Jullie hebben al eerder gelezen dat onze peuter, bijna kleuter, niet van poseren houdt. De laatste tijd wordt het nog wat lastiger, want als ze een fototoestel ziet, duikt ze weg of gaat ze gek doen.
De overgooier was af maar gewoon op een hangertje aan jullie laten zien is natuurlijk niet zo leuk. Dus ik deed mijn best.

Eigen gemaakte overgooier, lekker puh

Tja... zei ik het niet?

Overgooier, babyrib

Ons clowntje..

Toen ik volhield en zei dat ik gewoon bleef zitten wachten totdat ze onder de tafel vandaan zou komen en 2 foto's zou maken om jullie haar nieuwe overgooier te laten zien, zei ze: "oke dan" met een diepe zucht erachter aan natuurlijk ;).

Overgooier, achterpand

Dat ze stil zou staan had ik natuurlijk niet gezegd. Niet helemaal scherp, maar de achterkant heb ik de banden gekruist zodat ze niet van de schouders glijden. In de achterpas heb ik over de hele breedte van het rugpand elastiek gezet zodat het iets beter zou aansluiten. Het elastiek heb ik aan de zijnaden vastgestikt. Op die manier zie je het stiksel aan de buitenkant niet en kun je wel nog eenvoudig het elastiek eventueel inkorten als het toch wat strakker moet, zonder dat je de zijnaad volledig los moet halen.
Bij een volgend model ga ik het achterpand iets hoger maken, zodat het lijfje wat beter aansluit en zodat de schouderbanden wat korter kunnen en ze nog wat beter gaan zitten.
Dit is een proefmodelletje hè!

Overgooier

Joepie er kon een lach af! Stilstaan was nog steeds wel veel gevraagd hè!
Op de naad van het bovenlijfje naar de rok heb ik een wit kantenbandje meegestikt en daarna een fel roze satijn bandje erin geweven. Er moest toch iets meer roze in komen zodat ik zeker wist dat ze de jurk wel zou willen dragen!


Detail van het bandje met satijnlintje erin geweven.

En toen... "mama heb je dat knoopje wel gezien? Die moet ook op de foto!"






Patroon: Overgooier zelf getekend, als inspiratie gebruikte ik een foto van mezelf als klein meisje met zo'n overgooier die mijn moeder voor mij gemaakt heeft lang geleden en het patroon Geske van Farbenmix

Stof: babyrib die nog in mijn voorraadkast lag, geen idee waar ik die vandaan heb










2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...