dinsdag 24 november 2015

ondergoed testmodelletje

Vorig jaar september naaide ik een hemdje en onderbroekje voor onze peuter. Eigenlijk is het bij 1 gebleven die ik als testje maakte. Heel stom eigenlijk, want die broek zit perfect. 
Het is de enige broek waarbij ze niet gedurende de dag moet plukken om de broek weer tussen de billen uit te krijgen. Ongeneerd gaat dat nog bij een peuter van 3, midden in gezelschap "mijn onderbroek zit niet goed" op de achterbank onderweg of achterop de fiets "mahaham mijn onderbroek". 
Maar goed dat onderbroekje begint wel iets te klein te ogen en daarbij komt dat onze kleine meid bijna 4 wordt en naar school gaat. Laten de onderbouwers op school nou in hun ondergoed gymmen. Tja dat kan niet in die dingen die maar tussen de billen gaan zitten, dus nu echt een stok achter de deur om een nieuwe serie te gaan maken. Serie ja, want zeg nou zelf, kleuter kan straks toch niet elke week hetzelfde ondergoed aan hebben op de gym dag ;). Komen die restjes tricot ook nog eens van pas.

Deze maakte ik vandaag. Ik gebruikte het patroon van 15 maanden geleden, tekende 0,5cm in de breedte erbij, 2cm in totaal. Tja en die 2 centimeter was dus te veel. Deze broek valt wat te groot. 

onderbroek van restje tricot

onderbroek van restje tricot

Als afwerking gebruikte ik weer elastisch biaisband bij de benen en als tailleband echt super zacht elastiek! Lang naar gezocht, maar eindelijk gevonden. Is een heleboel kleurtjes zijn ze verkrijgbaar in de shop. 

Ohja en niet roze inderdaad..... ik kon haar overtuigen omdat het een testmodelletje zou zijn. Het zou toch zonde zijn om een mooie roze stofje voor een testmodelletje te gebruiken ;).

Volgende exemplaar probeer ik toch ook eens een boxertje uit.

4 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk dat andere dat ook doen, nee hoor ik hoef het patroon niet opnieuw over te nemen ik teken er gewoon wat bij en dan tot de conclusie komen dat opnieuw overtekenen toch echt beter was geweest en soms zelfs sneller. Super leuke broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk onderbroekje! gymmen in een boxershortje lijkt me prettiger als ze in ondergoed gymmen, Leuke uitdaging... Elke week een nieuwe onderbroekje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...