dinsdag 2 februari 2016

Huiverig voor een rits per meter?

.... dat is nou echt niet nodig!
Ritsen aan de meter zijn goedkoop, in elke lengte te verwerken, in 19 kleuren te verkrijgen bij MaMarieke en je kunt kleuren mixen! 

Rits per meter verwerken


Waarom zou ik zelf een handleiding gaan schrijven, als Bernina dat onlangs zo mooi gedaan heeft? Zonde van het werk toch?

Voordat je door klikt naar het blog van Bernina, heb ik wel een toevoeging. 

Bernina gaat eerst de ritsen aan de panden zetten en daarna pas het runnertje plaatsen. Zij schrijven:
"Mocht hij scheef zitten, d.w.z. als de patroondelen niet exact op elkaar liggen, moet je de rits nogmaals openen en de plaats van het lipje nog een keer aanpassen."

Ik adviseer om voordat je de rits gaat verwerken, eerst het runnertje erop te zetten en daarna dus pas de rits vast naaien. Dat scheelt heel veel gepuzzel en misschien frustratie als het niet precies lukt om de panden nadien recht te krijgen.

Dus eerst een echte rits van je rits aan de meter maken en dan pas gaan naaien!

Klik hier om door te gaan naar het blog van Bernina.



4 opmerkingen:

  1. Ooit was er een andere uitleg op je website, waarbij je eerst de runner eraan zetten en dan pas de rits ging verwerken. Ik kon die uitleg wel volgen, deze niet. Mag de oude er ook weer bij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, Ik heb nog geen andere uitleg eerder geschreven. Stond nog op mijn to do lijst toen Bernina al kwam met hun uitleg. Het enige wat ik als toevoeging heb is dat je inderdaad beter eerst het runnertje erop zetten, zoals Bernina in het blog ook uitlegt, alleen doen zij dat als laatste stap, en daarna gewoon de rits verwerken zoals welke andere rits dan ook. Hoop dat het zo gaat lukken! Oude berichten ga ik ook echt niet verwijderen ;). Veel te leuk en handig om alles bij elkaar te houden! Succes :)

      Verwijderen
  2. Hartelijk dank voor de snelle reply van de email aangaande de meter ritsen en nogmaals dank voor de link. Nu heb ik er zeker geen schrik meer van en ga het zeker proberen. Toptoptop service !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...