dinsdag 7 juni 2016

Quilt van middelste knul, deel 2

Mijn chantage middel is ten einde.... 
de lapjes zijn gesneden en het naaiwerk is (tot grote vreugde van zoonlief) begonnen!

de eerste quilt blokjes worden aan elkaar gezet

Vandaag was het grote moment dat hij achter de naaimachine kon kruipen, een dol gelukkig kereltje.

Voordat hij eindelijk kon starten heeft hij nog wel heel wat opties eerst neergelegd. Twee naaitafels had hij vol gelegd met lapjes, mogelijkheden hoe hij ze aan elkaar zou kunnen gaan naaien. Maar aangezien hij slechts werkt met de restjes stof van zijn mama, heeft hij niet van elk lapje even veel vierkantjes. Hij moest dus afscheid nemen van een paar plannetjes.
 Uiteindelijk gaat hij voor een volledige free style.....


...de lapjes grabbelzak!
Blind pakt hij een lapje, checkt alleen nog wel of het niet eenzelfde lapje is en naait dat vast.



Heerlijk geluid van een lopende kinder naaimachine

Het was wel even wennen dat hij niet hoefde te spelden van mij. Kleine vertwijfeling, hoe blijven de stofjes dan goed op elkaar liggen? Maar met een paar bemoedigende woorden, durfde hij het aan en is het met mij eens dat spelden in deze echt geen meerwaarde heeft. 



De start is er! 
Ik ben zo benieuwd of hij het vol gaat houden en het project tot een einde brengt en hoe zijn deken gaat worden en wat hij er mee gaat doen.... 

Wordt vervolgd.















6 opmerkingen:

  1. Zo geweldig dat je zoontje achter de machine kruipt. Ik blijf het verhaal volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap van je zoon om het op deze manier te doen.Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo schattig! Leuk hoor dat hij zo'n interesse in quilten en een naaimachine heeft!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk! Ik heb die dames van mij nooit achter de naaimachine gekregen.

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...