maandag 28 november 2016

Uitdaging 4, klaar voor de pieten gym

Na 3 avonden testen zoals jullie gisteren al gelezen hebben, kon ik gisterenavond tenminste echt aan de slag voor de gymles van vandaag.... of eigenlijk gewoon een nieuw passend ondergoed setje voor dochterlief. Ze was dol gelukkig vanochtend toen ze het setje op haar kamer vond!

hemd en onderbroekje

Niet eens in het roze en toch dol gelukkig.... zal die roze fase ten einde zijn??? 
*stiekem hoop ik toch van niet, want ik heb nog wel wat roze lappen in de kast liggen*

Voor het hemd patroon heb ik de basis van "Van Katoen" gebruikt en dan nog wat aangepast met een goed passend hemd ernaast. De neklijn wat uitgediept, want die was wel heel hoog. Nu sluit hij prima aan, nog steeds lekker hoog wat wel fijn is voor de winter. Armsgaten heb ik ook iets meer richting borst getekend zeg maar, niet verder uitgediept. Verder heb ik het hemd ook nog wat smaller gemaakt. Armsgaten en halslijn met elastisch biaisband met schulprandje afgewerkt, net als de beenopeningen van de onderbroek. 

Ben heel benieuwd hoe de pietengym geweest is, ik zal straks de verhalen wel horen!

Met dit setje en de 3 test onderbroeken vind ik dat dit toch voor 1 uitdaging van de 10 staat.

Patroon: onderbroek van de droomfabriek, hemd van Katoen
Stof: restje Bora Bora stof ik heb er ooit een jurk van mijzelf van gemaakt, nooit gedragen want de kleur stond mij helemaal niet :(. Ergens moet de jurk nog liggen, dan ga ik hem recykleren voor dochterlief!
Uitdaging: 4-10 / stof 0,5m in totaal verbruikt met restjes en ander 3 onderbroeken - 5m




5 opmerkingen:

  1. Super goed gelukt! Ik kan me voorstellen dat ze er blij mee is!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden en ja ook dit is best wel een mooie kleur.
    Roze zal ze vast ook nog wel mooi vinden.
    Nubop naar nr 5.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die stof is heel mooi! Heb jij voor jezelf niet een burda n de rood/roze variant van deze stof gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt en ik draag hem nog steeds met heel veel plezier! Ik zit juist te kijken (zo handig zo'n blog) en zie dat dat alweer 4 jaar geleden is.... wauw wat blijft die stof dan goed zeg! Echt een favoriet jurkje van mij!

      Verwijderen
  4. Heel leuk setje! Fijn als je het zelf kunt aanpassen naar wens!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...