dinsdag 28 maart 2017

Paarden t-shirt

Welkom lente!

Oeps geen passende lente en zomer kleding meer in de kasten van de kinderen. Dat resulteerde dit weekend in bijna alle tijd die over was naast het werken in de tuin, tegelijk genieten van het zonnetje, fietstochtjes, werken en de standaard mama-taken, achter de machientjes te zitten. 
Goh wat een straf :)!

Dochterlief vraagt al bijna een jaar om het paardenrokje.... je moet weten dat ik vorig jaar bij het Sancho naaiweekend een paardenrokje naaide voor haar, maar die zoom was echt drama. Je weet wel, ruzie met mijn vorige cover-partner ;). Daarbij vond ik de rok ook echt te groot. Het belandde dus in de "nog-naar-kijken"bak. 
Tja en in mijn postje over mijn nieuwe liefde schreef ik geloof ik al dat ik zin had om die bak nou eens aan te pakken. Maar op het rokje moest ook een shirt komen. Met het hele kleine restje stof wat ik nog over had maakte ik dit shirt voor haar. 

Paarden shirt Ottobre

Oh wat was het een feestje om het te maken!
De applicatie middenvoor maakte ik door eerst een restje stof op vliesofix te strijken. Daarna de ovaal te knippen. Vervolgens op het voorpand strijken en met de coverstitch vast gestikt.
Dat ging eigenlijk heel eenvoudig. Door de vliesofix blijft de stof gewoon perfect in model. Ik denk nu zelf even terug aan een applicatie die ik jaren geleden van tricot op velours aan het maken was.... uitgelubberd en al ;).

details Babylock coverstitch bcs2

Geen coverstress! 
Waar ik echt mijn oudje aan het ontwijken was, werd ik nu steeds enthousiaster.
Gewoon doen, zonder steken overslaan en 20 keer uithalen. Ik ben zoooo blij :).

regelmatige steek Babylock coverstitch bcs2

Naaien is zo echt een feestje!

Ik gebruikte overigens patroon 10 uit de zomer 2016 Ottober (3/2016).
Paste wel de lengte/breedte verhoudingen aan zoals gebruikelijk. Wijdte 104, lengte 122 alweer. Echt een shirtje om nog eens te maken!

Ohja het rokje en bijpassende legging die ik maakte volgen morgen. Vergeten madammeke op de foto te zetten deze ochtend. Dat uurtje zomertijd  hè ;).

Patroon: shirt 10 Ottober 3/2016
Stof: paarden tricot Megan blue mini restje en tricot uni new jeans
met legging en shirt gebruikte ik 0,70m en heb nog iets over.




8 opmerkingen:

  1. Mooi geworden. Fijn dat je de machine nu weer aan het werk kunt zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk shirt! Daar zou mijn 7-jarige ook blij van worden ;-) Fijn dat de nieuwe machine zo naar je zin is, de stiksels zien er ook echt prachtig uit! En wat een fijn patroontje is dat hé?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super patroon! Zomaar toevallig eerste patroon gepakt wat ik tegen kwam als basic shirt, maar tis een toppertje :)

      Verwijderen
  3. Erg leuk! Ben ook benieuwd naar het complete setje:-)
    En wat fijn dat je nieuwe coverlock zo goed bevalt. Na mijn drama met de Janome voor mij even gewoon de veilige tweelingnaald, maar wie weet gaat het ooit toch weer kriebelen voor een coverlock die doet waarvoor hij gemaakt is zonder steken over te slaan; -)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag op mijn blog het volledige setje te zien! Gisterenmiddag direct foto's gemaakt. Ik begrijp je volledig.... waarschuwing, ga niet proberen als je niet nog verslaafder wil worden ;). Echt een top apparaat!

      Verwijderen
  4. leuk shirt !
    helemaal trendy met die stoffenwissel !
    En als ik jouw verslag lees zou ik meteen ook weer zin krijgen in de aanschaf van een cover. (is al tijden een ja/neen-idee)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ik heb er geen seconde spijt van... nou ja eigenlijk wel.... dat ik zolang getwijfeld heb om de overstap te maken ;). Maar he, we kijken in het vooruit dus ik ga vanavond maar weer lekker achter de machines!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...