dinsdag 16 mei 2017

Visjestrui voor de naaiwedstrijd

Zoals ondertussen al bekend is, kun je ook meedoen aan de naaiwedstrijd zonder blog, facebook of instagram. Je stuurt mij dan gewoon de foto's toe met een begeleidend schrijven en dan post ik het hier als gastblog.

Hierbij de bijdrage van Marleen Romkes-Boet.

*********

‘Visjestrui’ In maart las ik op de blog van MaMarieke dat de liefde voor haar Janome Coverpro over was en ze een nieuwe coverlock had gekocht, de Babylock Coverstitch. Wat was ze hier super enthousiast over. Eerlijk gezegd was mijn liefde voor de Janome ook al een lange tijd ver te zoeken. Toen ik de Coverpro weer eens gebruikte en na de zoveelste keer ik een zoompje uit moest halen doordat hij steken oversloeg, was ik het zat. Na een mailtje naar MaMarieke of ze nog steeds zo laaiend enthousiast was, ben ik naar de naaimachinewinkel gereden en heb ik ook de Babylock Coverstitch gekocht. Wat een fijne machine is dat zeg!! Had ik veel eerder moeten doen. 

*Edit, ik heb geen aandelen bij Babylock of enige sponsoring what so ever.*

Visjestrui, naaiwedstrijd MaMarieke

Uiteraard wordt deze nu veel gebruikt en het eerste projectje was een pyjama voor mijn oudste zoontje. Benodigdheden: 35 cm tricot ‘visjes’ stof 40 cm donkerblauwe tricotstof voor mouw en broek ,Stukje elastiek en Labeltje 
Het patroon is naar een oude versleten lekker zittende pyjama. Deze gebruikt voor de nieuwe pyjama. Zowel de trui als broek kunnen met de lockmachine in elkaar gezet worden. Voor de hals een reepje dubbelgevouwen stof gebruikt. Deze iets uitgerekt (20% kleiner dan de halsopening) en eraan vast gelockt. 

Babylock coverstitch 2, stiksels

Voor een finishing touch de naden met de Coverlock afgewerkt. Deze aan de binnenkant gecoverd zodat aan de bovenkant het stiksel goed te zien is. Aan de binnenkant in de hals achter naai ik standaard een labeltje. Zo weet papa bij het aantrekken ook wat ‘achter’ is. Maar het liefst trekt hij hem ‘selluf’ aan. Binnenkort maar eens leren wat voor en achter is ☺.
 De zomen heb ik twee keer gecoverd. Ik wilde het effect eens zien van de coversteek aan zowel binnen als buitenkant van de stof. Dus eerst de binnenkant en toen de buitenkant gecoverd. Anders zie je aan de binnenkant alleen drie stiksels lopen en nu heb je aan beide kanten de coversteek. Binnenkant zou ook eerst gelockt kunnen worden en daarna alleen de bovenkant een coversteek, maar ik vind het zo ook wel leuk staan. Het eerste projectje is op een aantal schoonheidsfoutjes na geslaagd! Op naar het volgende project. Oudste zoon gaat nu elke avond met veel plezier naar bed ☺ (Was dat maar zo)

******

Dank je wel Marleen voor je tekst en foto's! Hij zal vast heerlijk slapen in deze pyjama.


2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...