zondag 28 mei 2017

Waar oud en nieuw bij elkaar komen

Vandaag komen er op de valreep nog heel wat foto's binnen voor de naaiwedstrijd. 

Dit setje is gemaakt door Judith van der Leeden.

*******

Graag wil ik meedoen met de wedstrijd met een zelfontworpen (eigen patroon) en natuurlijk zelfgemaakte blouse voor mijn dochter. Bijzonder is ook nog dat het gemaakt is van een lakentje waar mijn schoonmoeder als baby nog onder geslapen heeft!i

 
Blouse voor de naaiwedstrijd





Blouse voor de naaiwedstrijd

Ik heb eerst de blouse genaaid en afgewerkt met biaisband en leuke knoopjes en vervolgens geborduurd met Frans aandoend borduurwerk. Dat borduren doe ik eigenlijk nooit, maar ik had een boek in de bibliotheek gezien met inspirerend borduurwerk, vandaar. Ik ben heel blij met het resultaat! 
Het broekje op de foto heb ik natuurlijk ook zelf getekend en gemaakt.


Blouse voor de naaiwedstrijd


Blouse voor de naaiwedstrijd

De blouse is gedragen, dus wel wat gekreukt...

De blouse sluit voor met drie oknopen en achter met één onzichtbaar geplaatste knoop aan de binnenzijde. Zo kan de blouse goed over het hoofd aan en kon ik het ontwerp zo elegant maken als ik bedacht had. De voor- en achterpassen zijn dubbel uitgevoerd (beleg, voor de stevigheid) en de aanzetnaad is afgewerkt en met de rode rijgsteek op de panden genaaid. Mooi en praktisch.
Ik houd namelijk van mooi afgewerkte kleding (zowel aan de binnen- als buitenkant) met zo min mogelijk zichtbare stiksels.


******

Een prachtig handwerk blousje, wat je dochter heel lief staat. Dank je voor je inzending Judith!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...