woensdag 11 oktober 2017

Voorlopig de laatste met bekentenis

Eerder schreef ik al dat ik 3 versies naaide van het nieuwe Nivalis patroon. Gisteren en eergisteren liet ik jullie eigenlijk versie 2 en 3 zien. Rest dus nog de eerste die ik naaide. Een heerlijke herfst variant. 


herfstige Nivalis dames Sofilantjes

Verder kreeg ik een aantal emails van twijfelende vrouwen met rondere vormen. Vragen of het patroon wel geschikt is als ze een buikje hebben, niet passend in een standaard maat, vollere billen of benen hebben, cup D plus of gewoon een maatje meer. 
Eigenlijk zo jammer dat wij vrouwen zo vaak twijfelen over ons lichaam en niet durven te naaien voor onszelf..... maar lieve schatten ik herken het volledig!
Ook ik heb geen strak buikje.... 3 kinderen verder met helaas een lang revalidatie traject...
Ook mijn benen zijn verre van fraai, draag steunpanty's (ik schreef er hier al eens over toen ze zichtbaar in beeld op de foto stonden) en ja benen wisselend van dikte afhankelijk hoeveel vocht er zit en hoeveel dagen geleden ik in de uitknijpmachine ben geweest (zo noemen wij de lymfapress). Tja en de buste, lang leve borstvoeding, het heeft bij mij gezorgd voor juist een flinke toename ipv afname ;). 

Als tester geef je je eigen maten door en jouw voorkeur voor welke variant je wilt testen (en nee die ga ik hier niet neerzetten, ik vind de bekentenis hier boven al echt genoeg). Wordt je uitgekozen, dan krijg je van de ontwerpster te horen welke maat je moet uittesten, wat je eventueel moet veranderen en welke variant je moet uittesten.
Toen ik in de mail las dat ik maat 42 moest testen kreeg ik de schrik van mijn leven.... dat zou echt nooit gaan passen. Eerlijk? Ik heb er zelfs over gedroomd dat dit nooit goed ging komen.
Wetende dat mijn maten variëren van 42 tot 48...... 
Maar ik heb braaf geluisterd naar de ontwerpster. Op basis van mijn bovenste bovenwijdte is maat 42 uitgekozen. Ik deed een FBA exact volgens haar beschrijving, verlengde de jurk en mouwen nog wat aangezien ik aanzienlijk langer ben dan 168cm. Het resultaat zien jullie in deze jurk. 
Ik voel me er echt super lekker in, heel vrouwelijk en heel comfortabel. 

De ontwerpster van Sofilantjes is ook echt heel reëel, volgens mij weet zij gewoon dat vrijwel geen enkele vrouw in het standaard matentabelletje valt. Want wat heeft zij gedaan bij dit patroon? 4 super duidelijke beschrijvingen gemaakt om de vrouwelijke zone's eventueel aan te kunnen passen. Lief van haar he? 

Dus lieve twijfelende vrouwen, houd van je lichaam, wees niet onzeker en stap uit je comfort zone en naai ook eens voor jezelf (als je dat nog niet deed)! 








18 opmerkingen:

  1. save the best for last. Dit vind ik je mooiste exemplaar. Ik ga hem dan ook namaken, maar dan in kaki.
    En inderdaad we moeten leren van ons lichaam te houden, maar de ene dag gaat dat al gemakkelijker dan de andere. Maar in de Nivalis voel ik mij toch op en top vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het ook niet altijd hoor 😊. Om op de publiceer knop te drukken was ook even een dingetje. "Voordeel" was dat ik echt weg moest om de kinderen op te halen, dan kun je gewoon niet meer dubben ;). En dank je 😀

      Verwijderen
  2. Deze is zo mooi. Helemaal mijn smaak. Patroon is besteld en als mijn eerste versie van de bij jou aangeschafte blaadjes stof goed is. Dan wil ik deze herfst stof ook 😍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stiekem ook mijn favoriete. De kleuren zijn zo mooi, maar ik was ook echt op slag verliefd op deze stof!

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat je deze laat zien! Ik vind de stof helemaal geweldig en hij staat je super. Ik heb het patroon ook gekocht, nu nog tijd vinden om hem te maken. Op de een of andere manier gaat de kleding van Femke altijd voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ook herkenbaar dat laatste :). Ik zie een uitdaging voor me!

      Verwijderen
  4. Hahaha, ik zou al blij zijn dat ik er met een 42 vanaf kom, maar dit model is wel 'vergevend' voor afwijkende onderkanten, heb ik de indruk. Zelf ben ik nogal van de aanpassende katoenen jurken, maar deze jurk staat jou super! Ik kan het makkelijk geloven, dat je er al drie maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw jurken zijn ook altijd zo mooi!! Haha en in een katoenenjurk maat 42 ga ik ook echt niet passen, daarom dacht ik ook echt dat er was geslapen toen zij mij maat 42 toebedeeld hadden.

      Verwijderen
  5. Dit is echt je mooiste versie! Ik vind die kleuren super. En inderdaad die matentabel is goed voor je ego, ook ik scoor een maatje kleiner, wel een aanpassing voor mijn borstomtrek maar denk dat niemand zomaar ergens inpast, ik ben precies wel voor die maten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :), het is echt een feel good jurk in meerdere opties :P

      Verwijderen
  6. Deze versie is ook weer super mooi😍! Hij staat je echt geweldig! Ik was natuurlijk al 'om' en had het patroon de eerste dag al besteld, maar hopelijk heb je veel twijfelende vrouwen nu ook geïnspireerd, want het is zo zonde om geen mooie jurken voor jezelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige jurk en je opmerkingen met betrekking tot 'de ideale maten' is fijn dat je die er bij vermeld hebt. Ik denk dat bijna iedereen wel aan een patroon zit te 'sleutelen' om het passend te krijgen. Het is altijd fijn als je een patroon test dat je dit ook mag doen van de ontwerper. Een goede review met de ervaringen en aanpassingen van de maakster is altijd zeer waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en het is ook nog eens heeeeeel erg leuk om te mogen doen!

      Verwijderen
  8. Mooie post Marieke, mooie boodschap en mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...