zondag 3 december 2017

Regina verjaardagsjurk

Hiep hiep hoera, onze kleine meid is 6 jaar geworden!

Nog nooit heb ik een nieuwe jurk voor haar verjaardag gemaakt, maar toen ik de eerste versie van de Regina gemaakt had, wist ik wat ik wilde maken voor ons "kleine" meisje (ik zal het haar maar niet laten lezen, want uiteraard vind je jezelf niet klein meer als je 6 bent ;) ).

Ballerina Regina Sofilantjes

Ons kleine ballerinaatje...  de puurheid van haar eigen balletbewegingen zonder lessen, gewoon doen. Ik geniet er altijd van. Hoop dat ze dat nog lang blijft volhouden :).


Aangezien bij de eerste versie de mouwen vrij ruim waren, mocht ik in overleg met Anne, de ontwerpster van Sofilantjes, de andere mogelijkheid uittesten. Dus deze keer nam ik maat 4 als basis en verlengde ik naar maat 7. 
Voor ons meisje pakte dat veel beter uit. De mouwen zijn perfect zo! 

Ballerina Regina Sofilantjes

Ook deze keer gewoon geplooide mouwen en gerimpelde cirkelrok versie.

Ballerina Regina Sofilantjes gerimpelde cirkelrok

Heerlijk wijde rok is het toch :).

Achterzijde Regina Sofilantjes jurk

De rok werkte ik af met een licht roze elastisch biaisbandje met schulprandje.
Ik vind echt dat de rok daardoor nog mooier valt. 

Echt makkelijk was het niet om de stilstaande foto's te maken..... dus hier komen ook nog 2 zwierfoto's. Heerlijk toch?

zwieren in de Regina

zwieren in de Regina

Ach ja, ik hoef er geen woorden meer aan vuil te maken toch?

Vandaag kun je het patroon nog in de sale kopen voor slechts € 6,05 bij Sofilantjes (tot maandag 4 december 2017 23:55u om precies te zijn). Leuk Sinterklaas kadootje toch? 
Deze zou ik echt aanschaffen. 
Een jurk voor alle seizoenen want er is ook een optie voor korte mouw en 3/4 mouw. Heb je niet zo'n zwiermeisje... dan kun je de prachtige optie met de geplooide rok kiezen. 
Wat ik ook altijd zo fijn vind van de Sofilantjes patronen, dat ze zo lekker snel klaar zijn. 

Helaas komt het niet uit op papier, dus dit keer toch even zelf printen en plakken, of langs een drukker om op A0 te printen. 

Wij gaan zo aan de taart en andere verjaardagsperikelen. Fijne zondag!

Stof: Ballerina

Ohja en als je wilt weten hoeveel stof je nodig hebt, is dit schema wel heel handig.

stof tabel Regina, Sofilantjes


*Sommige links in deze post zijn affliliate links. Dat betekent dat als je via deze link een bestelling plaatst bij Sofilantjes, ik een kleine bijdrage daarvoor krijg. Voor jou wordt het patroon niet duurder. Uiteraard doe ik dit alleen omdat ik volledig achter dit patroon sta! Maar volgens mij was dat al wel duidelijk uit mijn blogbericht


11 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke zwierjurk. Perfect voor een kleine danseres! Helemaal top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. opnieuw een topversie, echt een leuke en ze ziet er al groot uit voor haar 6 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met jullie grote kleine meid🎂🎁.
    Deze jurk is haar op het lijf geschreven, erg mooi😍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ze straalde in de jurk... en maandag op school waren er heel wat oogjes van meisjes op haar gericht ;)

      Verwijderen
    2. En dat is dan weer een heerlijk compliment voor jou😊

      Verwijderen
  4. Wauw wat een mooie jurk. Hier is het patroon ook gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig jurkje Waar kan ik het patroon vinden zou het ook graag willen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in het onderste stukje staat een directe link naar het patroon! Hier klik je om gelijk naar het patroon te gaan....
      of onderaan patroon: Regina... boven welke stof ik heb gebruikt.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...