zaterdag 19 mei 2012

Laat de zon maar schijnen!



Op de valreep voordat de zon dan echt gaat schijnen, ja ik blijf er vertrouwen in hebben dat we alsnog een lente en zomer gaan krijgen, heb ik een allereerste omkeerbaar zonnehoedje gemaakt voor baby. 





De kleine restjes stofjes lagen al in de kast te wachten, al heel wat jaren, want ze komen nog bij mijn moeder vandaan (zij heeft haar kasten wel opgeruimd en ik kreeg de "afdankertjes" omdat ik daar vast nog wel wat mee kon doen, resultaat een nog vollere kast, maar ook leuke projecten, dus ik ben er blij mee!). Ik gebruikte het populaire patroon van "by Miekk". De dunne blauwe stof is verstevigd met vlieseline en verder wat creme garen.... neem daarbij ongeveer 1,5 uur de tijd, erg ruwe schatting want overdag kan ik nooit ongestoord bezig zijn wat ik overigens niet erg vind, altijd leuk om commentaar te krijgen en bij dit patroon had ik gelukkig geen meetlint nodig want daar gaat peuter altijd mee aan de slag........ 
Baby heeft het hoedje gisteren al gelijk gedragen, liet het gelukkig gewoon op haar bolletje zitten. 
Missie geslaagd, nu de zon nog!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...