donderdag 7 juni 2012

AF! Oranje shirt





Vandaag zat het mee.... of nou ja, eigenlijk is een shirt naaien niet veel werk, alles lag al geknipt klaar, patroon heb ik uit de laatste Ottobre, 3-2012.

Bij tricot "naai" ik altijd met de lockmachine. Voorheen had ik altijd ruzie met de boordjes, maar sinds ik het zo doe, zit het altijd mooi. Naar aanleiding van een blogbericht elders werd ik weer eens uitgedaagd om nou toch eens de stretch-tweelingnaald uit de kast te halen. Lang geleden wel eens geprobeerd, maar toen gebruikte ik een universele tweelingnaald om tricot te naaien. Dat was geen succes en daarna direct de tweelingnaald voor tricot stoffen afgezworen. Maar nu heeft hij mooi een plekje in mijn naaidoos gekregen en ga ik hem zeker vaker gebruiken. Wat gaat dat makkelijk, mooi symmetrisch en veel sneller!
Toen hij af was, snel nog even een was gedraaid omdat ik niet zeker was of deze stof gewassen in mijn lapjes-kast beland was en voor het aanbrengen van flexfolie moet de stof schoon en gestreken zijn.
Met sport flexfolie heb ik de EK voetbal met de strijkbout erop geperst.... kleuter ging stralen, wat een glim ogen! Heerlijk om mijn knul zo blij te zien met iets wat ik gemaakt heb, daar geniet ik enorm van!

2 opmerkingen:

  1. Mooi geworden, je hals zit er ook netjes in zeg! Dat is een boordje van dezelfde stof, aangezet met een enkel stiksel, en doorgestikt met de tweelingnaald? Had je het binnenste randje ook nog afgewerkt met een locksteek vooraf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak inderdaad tegenwoordig de boordjes van dezelfde stof (in ieder geval altijd van tricot, soms juist contrasterende kleur erbij). Stik het eerst met grote steken vast, bekijk of het goed zit, dan lock ik het vast en vervolgens heb ik nu met een tweelingnaald hem nog eens doorgestikt. Voorheen deed ik altijd gewoon 2 keer een enkel stiksel er langs. Ik zal eens proberen een tutorial ervoor te schrijven binnenkort. Dochterlief kan ook nog wel een shirtje of tuniekje van tricot gebruiken ;).

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...