dinsdag 17 juli 2012

Badjas voor peuter

Peuter ziet zijn grote broer zeer regelmatig in zijn badjas naar beneden gaan. "Mama ik wil ook een badjas" heeft hij een aantal keren duidelijk herhaald, net zolang totdat ik eens gezegd had dat ik er wel eentje voor hem zou gaan maken....
En toen was ik op de stofjesmarkt en liep ik zomaar tegen deze leuke vliegtuigen-badstof aan. Dat moet hem gaan worden dacht ik direct. Voor de zekerheid maar 1,5 meter mee genomen want vooraf had ik natuurlijk niet gekeken hoeveel stof ik daarvoor nodig zou hebben. Wel wist ik dat er in het winter nummer van de Ottobre van 2011 badjassen stonden, dus dat zou wel goed gaan komen.

Peuter is vaak kieskeurig, maar deze lap viel in goede aarde! Hij moest en zou het gelijk aan iedereen laten zien en wilde dat ik direct aan de slag ging. Wel geteld 4 dagen later had meneer zijn badjas aan.... zijn commentaar: "vliegtuigen en wolken en zakken om pop en kalf mee naar mene te smokkelen"

Zelfgemaakte badjas, patroon uit de Ottobre

Ik vind de badjas klein uitvallen. Gelukkig was ik al gewaarschuwd door iemand anders die hem ook gemaakt had. Nou is peuter best groot, maar maat 122 draagt hij normaal gesproken nog niet.
Verder heb ik aan beide kanten lusjes gemaakt waar de ceintuur door heen gaat, dat miste in het patroon vond ik.
Kortom, peuter is super blij, wilde zowaar even kort stil staan voor de foto om daarna zijn snotneus aan zijn badjas af te smeren.... die is ook weer ingewijd. Lang leve peuters van net 3!

5 opmerkingen:

  1. Wat een stoere variant! Lekker modelletje om te maken toch?!?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met lockmachine zat hij zo in elkaar inderdaad! Maar dan al die pluisjes...... heb de restjes ook gelijk afgelockt, nog even bekijken wat ik daarmee ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...