maandag 20 augustus 2012

Zomers slaapzakje binnen 20 minuten!

Koel zomers slaapzakje gemaakt van een lakentje in 20 minuutjes.

Met alweer een tropische dag, alhoewel het kwik buiten momenteel op 29,7 graad blijft steken dus is het net geen tropische dag volgens het KNMI, is de temperatuur in de babykamer ook aardig opgelopen. Een standaard zomerslaapzakje is veel te warm, ook zonder rompertje eronder. Daarom heb ik even snel van een lakentje binnen 20 minuten een zeer zomers-slaapzakje gefabriceerd. Het moest snel want het was eigenlijk al de hoogste tijd dat baby weer ging slapen.

Ik heb een bestaande slaapzak op een lakentje gelegd, waarbij ik de zijkanten van het lakentje naar binnen heb gevouwen, naar middenvoor zeg maar. Vervolgens heb ik gelijk de schaar gepakt en gewoon langs het bestaande slaapzakje geknipt. De armsgaten en hals heb ik met een rolzoompje afgewerkt.
Een rits die ik nog in mijn voorraad had liggen heb ik zonder te spelden, gewoon aan het lakentje gezet. Ik heb gebruik gemaakt van de zijkanten die al omgezoomd waren.
Tot slot de ondernaad en het laatste stukje naad onder de rits vast gelockt en klaar is de zomerse slaapzak. Voor mij toch wel een stap dat ik het niet heel precies en zorgvuldig heb gedaan...... als ik meer tijd had gehad, dan was de afwerking mooier geweest, aan de andere kant, hoevaak zal hij gebruikt gaan worden? Ik heb hem wel gelijk lekker lang gemaakt, zodat ze hem volgend jaar ook nog aan kan. Ze heeft er al heerlijk in liggen slapen, dus haar maakt het niet uit dat het heel mooi afgewerkt is of niet ;).

1 opmerking:

  1. Wat leuk zeg en zeker lekker zo te zien. Klopt dan de zomerzakken nog veel te warm zijn.
    Zeker een idee om evt zelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...