woensdag 6 februari 2013

Toverhazelaar bedekt met sneeuw

Toverhazelaar, Hamamelis bedekt met sneeuw

Deze ochtend werden we weer wakker in een witte wereld. Een dikke laag sneeuw bedekte het land, de tuin, de bomen, struiken. 
Elke keer geniet ik van deze schoonheid. 

Ik ben snel naar buiten gegaan om de toverhazelaar, Hamamelis, die ik vanuit het keukenraam dagelijks bewonder, eens goed op de foto te zetten. Het waait behoorlijk en ik was bang dat alle sneeuw er zo van afgewaaid zou zijn. Ik wilde dus niet wachten totdat het echt goed licht was. 
Overigens bloeit hij dit jaar al vanaf november! 

Het is een plaatje, prachtig geel bloeiend, mooie grote bloemen en dan zo'n laag sneeuw erover. Aan sommige bloemen had zich zelfs een ijspegeltje gevormd. 



Tja en onze kippen voor moeten ook weer wennen aan de sneeuw. 
Deze Wyandotte kriel pikte al wel op de loopplank van de sneeuw, maar durfde nog niet de koude sneeuw in te gaan. De overige krielen waren ook van slag, ik had een filmpje moeten maken, dan hadden jullie het gekakel kunnen horen. 
Achter huis hebben we de grote Marans kippen, daar was het stil en nog altijd hebben ze zich niet buiten laten zien..... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...