dinsdag 11 juni 2013

Shirt voor mezelf

Ottobre workshop womens best shirt

Even een snel projectje tussendoor. Ik gebruikte als basis het Ottobre creative workshop womens best shirt als basis. Ik had dat patroon gekozen destijds bij het abonnement op de Ottobre, maar nog steeds niet gebruikt. Ik paste het iets aan en naaide dit shirt gisteren. Helaas heeft de stof toch niet helemaal recht gelegen bij het voorpand.... volgende keer bij zo'n duidelijk patroon leg ik het enkel op stof. 
In de zijnaad heb ik op buste hoogte de stof gerimpeld met behulp van Framilon om wat meer ruimte te creëren. De halslijn heb ik afgewerkt met elastiek met een randje kant. Verder ben ik echt vriendjes geworden ondertussen met mijn coverlock! Ideaal voor de zomen en bij de halslijn! Gisteren heb ik eindelijk voor het eerst de "cover hem guide" (zoomgeleider) gebruikt. Echt een aanvulling.
Wat denken jullie, morgen naar mijn examen aan met een rode broek eronder? 

10 opmerkingen:

  1. Ik moet ook nog een basispatroon shirt voor mijzelf hebben. Voor babys/kinderen heb ik er inmiddels een paar.

    Leuk shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Absoluut, en als het kan ook rode schoenen (voor geluk!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, die heb ik ook nog :). haha alsof ik een kast vol met schoenen heb.... wel geteld 2 paar voor de lente/zomer

      Verwijderen
  3. Leuk :) Idd met rode broek, ook zelfgemaakt? Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk shirt! Succes.morgen met je examen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel foto's maken hoor morgen! Ik wil je zien stralen op die catwalk!! P.s. Geen hoge hakken aandoen, ze leggen plastic zeil op die catwalk, heel handig.... Maar niet heus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een leuk shirt gworden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi!
    En heb je het aangedaan naar je examen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of als je examen vanavond pas is, nog heel veel succes dan!! :-)

      Verwijderen
  8. Ooit kreeg ik de tip de stof! op geruit patroonpapier te leggen, vierkanten van 4 of 5 cm, zodat de stof alvast recht gelegd kan worden, dan is het duidelijker te zien als het patroonpaier scheef ligt. Als je niet aan de stofvouw wilt knippen, gewoon langs de lineaal middenvoor en middenachter helemaal met (afwijkende) potlood aangeven als een ononderbroken lijn, dan kun je die goed centreren op de stof en de onderliggende ruitlijnen. Dat ruitpatroonpapier kun je dus steeds opnieuw gebruiken. R.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...