zaterdag 19 oktober 2013

Eigen ontwerp spijkerbroekje

Het testbroekje hebben je jullie al hier gezien. Ik heb nog wat kleine aanpassingen gedaan en een spijkerbroekje in elkaar gezet. Dit keer wel met zakken en zadelstuk. Ook heb ik mijn nieuwe machine verder uitgeprobeerd en wat sierstiksels gebruikt. Dat ging overigens niet naar mijn zin. Toen ik het sierstiksel bij de kontzakken wilde stikken liep het transport niet lekker. Daardoor zit het begin en einde van het stiksel wat van de rand af. Maandag maar eens vragen hoe ik dat beter kan aanpakken bij mijn naaijuf, of heeft iemand van jullie een goede suggestie? Voor het sierstiksel gebruikte ik overigens madeira garen.
De voering van de zakken en van de tailleband heb ik overigens van een oud lakentje gemaakt wat ik eerder al eens verknipte om een snelle zomerslaapzak te maken. Ook de spijkerstof had ik nog liggen, ooit van mijn kraamverzorgster gekregen.

Helaas nog geen actie foto's van ons model slaapt nog lekker. 

MaMarieke spijkerbroek eigen ontwerp

9 opmerkingen:

  1. Leuk geworden. Sierstiksels heb ik niet, dus geen idee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schattig, vooral die binnenzakken... Te leuk... Wat die sierstiksels betreft, neem aan dat je zomen nog niet had omgevouwen? Dus alleen dubbel door het beleg heen? Het lijkt me geen dikke stof, dus daar zou het niet aan moeten liggen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De spijkerstof is behoorlijk dik. Bij de achterzakken had ik een aangeknipt beleg en al vast gezet en dus vrij dik in het begin. Toen werd er dus niet getransporteerd. Ook bij de zomen heb ik de broek wat extra geholpen bij de zijnaden. Sierstiksel loopt daar dus ook niet helemaal goed door...

      Verwijderen
  3. ziet er leuk uit. Ben benieuwd hoe het op het model staat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een heel erg leuk broekje geworden, mooi die binnenzakken net al het sierstiksel.
    Ik weet niet of je met de druk van je voetje iets kunt doen minder of meer dat wil bij mij nog wel eens werken. Ik heb een pfaff.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corina, vandaag een antwoord van mijn naaijuf gekregen.... en duidelijk door de mand gevallen dat ik mijn handleiding nog niet helemaal uitgelezen had ;). Er zit een heel handig tooltje bij om dit tegen te gaan.... Volgende keer uitproberen dus!

      Verwijderen
    2. Ja, maar jouw handleiding is dan ook wel heel dik hihihi

      Verwijderen
  5. Super leuk geworden hoor! Ben ook benieuwd hoe het staat.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...