vrijdag 9 mei 2014

Workshop applicaties maken en hip en handgemaakt markt

Het is een hectische week geweest waarin ik 

* een workshop applicaties maken van flockfolie, flexfolie en hotfix rhinostones gegeven heb, 
* naar de HH markt in Arnhem ben geweest en 
* dat de keet geplaatst is ter voorbereiding van de grote verbouwing.

 Drukte in de shop, een grote knul die bijna jarig is en een terugval van mijn revalidatie proces. Gelukkig lijkt dat laatste weer aan de beterende hand. Gevalletje "balans" vinden en bewaken. Gaat mij niet altijd makkelijk af, zeker niet omdat het juist net zo goed ging en ik meer kon dan de afgelopen kleine 3 jaar. Dan word je toch eens iets makkelijker met elke dag braaf je oefeningen doen en je aan je rustmomenten houden.... weer terug in het stramien en ik voel me weer beter.

Maar goed, genoeg gezwets waar jullie misschien helemaal niet op zitten te wachten.

Tijd voor foto's van de gastworkshop bij "stitch4fun" want er is weer zoveel moois en origineels gemaakt van flockfolie, flexfolie en de hotfix rhinostones

applicaties maken van flexfolie, flockfolie en hotfix rhinostones

Wat werd er gemaakt?
Een toffe flockfolie applicatie van veren op een stoffen tas. Een neon roze flexfolie molen met pearl glitter wieken op een jasje voor een peutertje. Kippen van flockfolie op een to-be stoffen onderzetter. Flouwer power van flockfolie, gedeeltelijk geknipt en de kleine bloemetjes zijn gestanst, op een jurk.

workshop applicaties maken van flexfolie, flockfolie en hotfix rhinostones

Een hotfix rhinostones hart in 3 kleuren en 2 maten steentjes, hard gewerkt om het in de beschikbare tijd af te krijgen, op een t-shirt. Tot slot een stoere motor met 2 lagen flexfolie over elkaar op een romper voor een kleinzoon.

Wat is het toch keer op keer leuk om al die applicaties gemaakt te zien worden. Zoveel originaliteit. Ik geniet ervan. Dank jullie wel dames!


Afgelopen zondag was ik dan ook nog even in Sonsbeekpark in Arnhem op de Hip en Handgemaakt markt. Als ik eerlijk ben was ik niet bijster enthousiast. Er waren wel wat leuke en originele kraampjes bij, maar ik had er gewoon meer van verwacht. 
De meest kleurrijke kraam was die van Stephanie alias "handwerkjuffie". Tenminste dat vond ik dan. Leuk om haar in het echt te ontmoeten en kort ervaringen uit te wisselen. Natuurlijk kon je ook haar boek "Folklore met flair" bij haar kopen.

HH markt


Nou dat was dan even kort de afgelopen week. 

Morgen tijd om de winnaar bekend te maken van het neon fluor pakket en de kortingsbon ter ere van het 2 jarig bestaan van de webshop van MaMarieke
Nog niemand genomineerd voor dat leuke pakktet? Je kunt tot morgenavond 19:00 uur nog mee doen! 

Op moederdag zal een nieuw weggeef pakket bekend gemaakt worden. Dan kun je gewoon zelf kans maken op een praktisch naaipakket!

1 opmerking:

  1. Hoi Marieke,

    Het was leuk dat je er was.Ook superleuk om te zien hoe enthousiast mijn cursisten waren. En echt tof die nieuwe neonkleuren! Sterkte met je gevalletje "balans"....

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...