vrijdag 8 augustus 2014

Fototasje

Er kwam een nieuw fototoestel en dus ook een hoesje voor het toestel. 
Even goed bedacht hoe ik het ging maken en hoe ik het patroon ging tekenen, want dit had ik nog niet eerder gedaan. Heel moeilijk is het natuurlijk niet, want alle tasjes hebben een zelfde basis idee.

fototasje

Natuurlijk wilde ik wel dat het patroon op de voorkant doorliep. Dat heb ik dus bewust geknipt, maar wat werd ik blij toen ik er achter kwam dat binnen in het patroon ook doorliep.... en ja dat was dan wel echt puur toeval! 

Ik voorzag zowel de buitenstof als de binnenstof van volumevlies H640 van Vlieseline om het meer body te geven en om het toestel goed te beschermen. Voering is overigens dezelfde stof als de buitenkant. Ons oude toestel had de nodige zwarte vlekken gekregen op het display zodat het fotograferen wat moeilijker gaat. Nu dus extra stootkussen gemaakt! Aan de zijkant maakte ik een klein lusje van dezelfde stof zodat het koordje van het toestel daar aan vast gemaakt kan worden en het hoesje niet kwijt raakt. 

De klep sluit met een magneetsluiting. Hier koos ik voor ipv een Kam snap drukknoopje omdat je dan geen sluiting ziet en omdat een Kam snap drukknoopje toch wat steviger aangedrukt moet worden en ik bang was dat dat de camera niet goed zou doen.

stof: katoen, coupon van Juffertje Uil.

2 opmerkingen:

  1. Hij is mooi geworden! Altijd handig als je zoiets zelf kan maken. Ik maakte er ook twee (dus je had kunnen spieken bij deze tutotrial: http://07022211.blogspot.nl/2013/08/een-fototasje.html ).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt en het viel meteen op dat je het patroon zo mooi door hebt laten lopen ja! Ikzelf heb padding (vanuit lingerie maken) gebruikt voor mijn camerahoesjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...