maandag 27 oktober 2014

Mijn eerste projectje met ByAnnie's Soft and Stable, inclusief vergelijk met andere verstevigingen

Wellicht heb je het al gezien, maar sinds 2 dagen verkoop ik ByAnnie's Soft and Stable in de webshop. Een eerlijk antwoord wat ik van het materiaal vind? Echt geweldige versteviging! 

Het is heel licht, flexibel, zacht, geeft wat meer body aan je project, je kan het wassen en behoudt zijn vorm echt goed! 

Als ik het vergelijk met de volumevlies H640 van Vlieseline, dan is dat mooi extra volume, maar wat was ik teleurgesteld over de stevigheid van deze tassen.... ze zakken als plumpuddingen in elkaar. Bij het maken van de foto's voldoende in de tassen gestopt om het wat body te geven en tja niet helemaal rechtop gezet.

Dan heb ik Decovil light van Vlieseline eerder geprobeerd. Geeft absoluut stevigheid, maar ik vond het niet prettig met verwerken omdat het zo stug is. Daarbij laat het bij mijn tas los, waarbij de stof wat gaat bobbelen. Erg jammer. Mijn tas is overigens op een hoek bij het einde van de decovil helemaal versleten. Of het door de hardheid van het materiaal komt of helaas mindere kwaliteit stof, ik weet het niet, omdat ik nog niet een ander project mee gewerkt heb. Een nieuwe tas is in de maak, maar niet met Deovil versteviging ;).

Al even geleden ontving ik een klein stukje soft and stable. Dat gebruikte ik om het bekende broodmandje uit "Zo geknipt 1" te maken. Bij dit mandje heb ik de soft and stable verwerkt zoals de beschrijving in het boek. Dus eerst de stof aan elkaar naaien en keren en dan de versteviging erin doen. Op verschillende blogs las ik al dat die stap erg lastig is. Ik vond het echt een fluitje van een cent, maar dat komt wellicht omdat je dit spul echt gewoon kan verfrommelen en daarna komt het weer terug in originele positie. 

Met mijn excuses voor de slechte foto's.....


ByAnnie's soft and stable, broodmandje zo geknipt

patroon: zo geknipt broodmandje
stof: Soft Cactus
sluiting: Kam snaps
tussenvulling/versteviging: ByAnnie's soft and stable


3 opmerkingen:

  1. Mooi mandje. Ben benieuwd, ik heb het ook bij je besteld. Tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, deze versteviging wil ik dan ook graag uitproberen, ik bestelde hem onmiddellijk op je site :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben echt heel benieuwd naar jullie ervaringen! Veel plezier er alvast mee en Elfi tot zaterdag op de Sancho clubdag! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...