zondag 23 november 2014

Heerlijk warm winterjasje

De lente lijkt zijn intrede vandaag wel hebben gedaan, wat een heerlijk zonnetje en zo'n 15 graden! Desondanks had dochterlief vandaag dan eindelijk een winterjas. 


Winterjas, basis Ottobre

Het is een heerlijk warme winterjas geworden. De voorpanden en achterpand heb ik voorzien van fin fuxe van Vlieseline zodat de jas winddicht is geworden. 


winterjas met houtje touwtje sluitingen


Rondjes lopen


Wollen winterjas



Genoeg speelruimte in de nieuwe winterjas

Meer dan voldoende speelruimte in de nieuwe jas!

Voering

De voering van de mouwen en boven gedeelte van het lijfje heb ik van normale voeringstof gemaakt, zodat ons peutertje makkelijk in de glijdt. De onderkant van het voor- en achterpand en de capuchon heb ik gevoerd met een katoentje. Op de randen heb ik een leuk sierbandje gestikt.



Stof: wollen stof en voeringstoffen UWYH
Patroon: als basis Naavakuusi 29 uit Ottobre 6/2012 en dit aangepast op maten van onze dochter en wat kleine andere veranderingen
Fournituren: houtje touwtje sluitingen uit mijn shop

10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige jas, staat haar leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak me sterk dat we hetzelfde patroon hebben gebruikt!!

    Leuk geworden hoor. De mijne komt ook snel online, ook vandaag foto's genomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi geworden!
    Ben je zelf weer helemaal hersteld? of heb je een beetje gesmokkeld omdat je gewoon niet langer kon wachten met het maken van de jas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeps... ik kon inderdaad niet meer wachten. Paracetamolletjes hebben me wat geholpen en het laatste handwerk (keernaad sluiten bv) heb ik niet onzichtbaar met de hand gedaan, want dat ging niet meer, maar gewoon op de luie manier zichtbaar met de machine.

      Verwijderen
  4. Prachtig! Dat donkerblauw staat zo mooi bij blond haar, stof ligt hier nog op de schaar te wachten, ook donkerblauw.
    Bevalt de vlieseline? Heb het geprobeerd te googlen, maar kon niets vinden. Ben benieuwd of het ook in de shop komt.
    Je meisje heeft het er in ieder geval lekker warm mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke jas! Lief hoor met die bloemetjes ook. Staat er super!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...