vrijdag 29 mei 2015

Hoe noem je zoiets? Clover clam shell etui, tips



clover clam shell etui

Is het een klem etuitje? Het lijkt op een ouderwetse brillenkoker wat sluiting betreft of misschien bestaan die kokers nog steeds wel. Je weet wel, waar je aan de uiteinde moet knijpen en dan bolt de koker open.... nou dat is nu eigenlijk het principe van de clam shell etui of accessoire houder. Sinds kort verkoop ik ze in mijn webshop en natuurlijk vind ik dat ik dat dan uit moet testen.

stap 1, maken van de etui, clam shell clover

Ik nam een pakket mee naar het ziekenhuis een paar weken geleden met de gedachte dat ik dat wel even dan zou maken. Tijdens de opname had ik het veel te druk met zorgen voor mijn knulletje dus veel naai- en haaktijd was er niet. Geeft niets, je kindje gaat altijd voor in deze gevallen!

Ik kwam tot hier. Alle onderdelen (dat zijn er 6 in totaal) had ik voorzien van een restje volumevlies H640 en er overheen een stofje. Foto's ben ik in het ziekenhuis vergeten te maken van mijn vorderingen. Alles volgens de gebruiksaanwijzing en het filmpje gemaakt.
De tijd vloog voorbij en toen zaten we opeens afgelopen dinsdag in de auto naar Amsterdam. Voor ons een lange rit en dan moet ik wat te doen hebben... ik ging aan de naai.

Stap 2, clover clam shell etui maken

Als eerst naaide ik de verschillende onderdelen aan elkaar. Keurig zoals beschreven 1 precies in het centrum neer gelegd zodat overal een gelijke naad zat. De onderdelen voor de buitenkant zijn steviger en iets groter dan de onderdelen die aan de voering zitten. De andere 2 aan 1 kant gelijk gelegd. Dat vond ik wel even tricky want mijn naadwaarde van de stof was aan de krappe kant. Neem de stof liever zo'n 1,5cm groter dan de harde vorm waar de stof overheen genaaid moet worden.
Ik gebruikte overigens voor het eerst de Clover wonder clips om de 2 delen op elkaar te zetten voordat ik ging naaien. Wat een geweldige, sterke clips zijn dat zeg! Die ga ik zeker vaker gebruiken waar spelden niet praktisch zijn.... * moet ik niet hoognodig ook eens een weekendtas maken? * 

stap 3, in elkaar zetten van het etuitje

Tot slot moesten de 3 onderdelen nog even aan elkaar gezet worden. De eerste 2 ging eenvoudig..... de laatste die echt erin gepuzzeld moest worden, was toch lastiger. Het is even zoeken hoe je het etuitje dan het beste vast moet houden. Maar uiteindelijk was dat ook een fluitje van een cent.

Eindresultaat

Clover clam shell accessoire houder

Clover clam shell etuitje

Het eindresultaat vind ik heel gaaf! 
Een super stevig origineel etuitje. Heerlijk om te maken, ook al houd ik eigenlijk helemaal niet ervan om iets met draad en handnaald aan elkaar te zetten. Dit was een leuk projectje tussen door. Niet moeilijk, goede beschrijving en redelijk snel te doen!
Helaas lukte het me niet om hem open te klappen en een foto te maken... 

Ohja en het is altijd ook nog leuk kinderspeelgoed.... een packman-mondje om iedereen die maar in je buurt komt op te eten/te klieren ;).

Product: Clover clam shell L
Stof: buitenstofje ergens ooit gekocht, voering Soft Cactus 



2 opmerkingen:

  1. Ziet er superleuk uit. Maar -wauw- kun jij naaien in de auto? Dat lukt mij niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dus ;). Waar ik als kind altijd greep naar de plastic zakken en we regelmatig in de berm stonden om mijn maaginhoud het niet meer trok... kan ik nu naaien, haken, voorbereidendwerk voor de webshop etc in de auto doen. Maar wel alleen op het moment dat we op de snelweg rijden hoor en als de kinderen zich ook gedeisd houden ;).

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...