zondag 19 juli 2015

African summer

Met het warme weer heb ik 's avonds weinig puf om nog achter de naaimachine te kruipen. Beentjes omhoog met een haakwerkje is dus het alternatief. Ik heb nog zo'n jute tas liggen van een supermarkt die ik wel eens wil voorzien van een mooi hoesje. 
Hexagons had ik al een tijd geleden gezien en dat leek me eens een leuke uitdaging om daar mijn tas mee om te haken. Zo is mijn tussendoor haakproject geboren.

Als hexagon patroon koos ik voor het Afrikaans bloemenpatroon van Karin. Aanhechten doe ik natuurlijk op de manier zoals ik onlangs geblogd heb.

African flower hexagon


African flower hexagon, join as you go, Catona

Ik haak ze direct aan elkaar volgens de "join-as-you-go"methode, kies ter plekke nieuwe kleuren uit voor de volgende hexagon.


Catona scheepjes 25 gram bolletjes

Uit alle kleurtjes Catona heb ik deze 6 gekozen, juist omdat ik een wat rustigere kleur tas die goed bij een jeans staat wil hebben.

join as you go - methode haken


Het direct aan elkaar haken van de hexagons was nog al een uitdaging. Heb op diverse blogs gekeken, maar eerlijk gezegd kwam ik er niet zo goed uit. Hier naast mijn eerste pogingen. Waarbij de bovenste foto eigenlijk de goede kant van de bloemen is. De onderste is de achterkant van de bloemen, daar zitten ze juist mooier aan elkaar. Heb heel wat geprutst totdat het goed ging, zoals jullie boven hebben kunnen zien.




Ook zin om te haken? Nog steeds 10% korting met vouchercode: Tour2015 


2 opmerkingen:

  1. Dat wordt een mooie jute tas! Hier ook lekkerr 's avonds op de bank haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurtjes! Een tas heb je nooit teveel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...