vrijdag 25 maart 2016

restjes, restjes en nog meer restjes

Ik geef alle knip restjes stof, afgehechte draadjes van haakwerk, lege dozen en kokers van de shop aan school. Ze zijn er dolblij mee. Soms voel ik me wel bezwaard dat ik al die kleine stukjes stof en draadjes aan hen geef. Het voelt soms als afval deponeren. Maar onlangs werd ik erg verrast bij de afsluiting van het waterproject door de bovenbouwers (groep 6,7 en 8). Zij hadden als opdracht om drijvende vlotten/boten te bouwen. Kijken jullie mee naar deze toch wel heel bijzondere vlotten?


vlot met restjes stof, dozen en flessen'

Dit vlot had zoonlief met 2 vriendinnen gemaakt. Ik zie de pyjama van middelste knul, tasje van dochterlief (zie dat ik dat vergeten ben ooit te bloggen, dus jullie moeten me maar geloven) en de ovenwanten voor stiefschoonmoeder....

vlot met restjes stof, dozen en flessen


boot met restjes stof, dozen en flessen


boot met restjes stof, dozen en flessen

Ohja en ook lege klosjes naaigaren en lockgaren gaan naar school.

Uiteraard waren alle vlotten en boten drijfwaardig. Ik heb genoten om mijn restjes terug verwerkt te zien! Op en top recyclen.

Wat doen jullie met jullie restjes en restjes van restjes?




5 opmerkingen:

  1. Wat super leuk om zo al doe items terug te zien!!
    Hier afgelopen week ook weer twee tassen met restjes ingeleverd op school.
    Zulke kleine kniprestjes gooi ik eigenlijk wel altijd weg...

    Kan in ook herinneren dat de meiden en hun klas een paar jaar geleden als kleuters naar buiten kwamen rennen met een knutselwerkje in in hun handen. Ik zag toen ook her en der allerlei flash backs van gemaakte kleding voorbij komen😉😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Ik hou ook alle restjes bij als knutselgerief. Samen met mijn dochter hebben we daar al veel plezier aan gehad! Als ik veel garenrestjes heb, haak ik er iets van.
    Dit is toch veel beter dan weggooien!
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk! Ik bewaar de wat grotere stukkes omdat je nooit weet of het nog van pas komt, maar al het andere gaat weg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk! Ik bewaar de wat grotere stukkes omdat je nooit weet of het nog van pas komt, maar al het andere gaat weg

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...