vrijdag 6 mei 2016

Amelie, zomaar nog een nieuwe zomerjurk....

.....hing daar vanochtend over de stoel op dochterlief haar kamertje.
Je kunt je vast wel haar reactie voorstellen deze ochtend toen ze wakker werd....

"mama dat had je helemaal niet gezegd en ook het stofje heb ik nog nooit gezien! Hoe kan dat nou?"

"Gewoon zomaar een verrassing", zei ik nog lekker liggend in mijn bed.

"WAUW!!!" 

Heerlijk toch, met zo'n eenvoudig patroontje je dochter van 4 zo blij te krijgen. Uiteraard de stof bevat de nodige roze tinten, dat wel.


Amelie, Farbenmix

We moesten vanochtend al vroeg op pad. Madam had eindelijk een zomerschoentjes nodig en dus ging er nog wel een legging onder aan. Zien jullie trouwens die schattige nieuwe cherry zomerschoentjes? Soort van roze hè ;).


Amelie, Farbenmix, helaas geen zwierjurk

Toch werd er nog even getest of de jurk misschien toch nog een beetje kon zwieren. Gelukkig geen probleem toen dat niet het geval was. Kwestie van super zacht stofje met genoeg roze en afgewerkt met fuchsia kleurig elastisch paspelband! Overigens heb ik niet alleen de halslijn met elastisch paspelband afgewerkt, ik deed hetzelfde bij de aangeknipte mouwtjes en de zoom. Uiteraard stikte ik het paspelband bij de zoom zonder rek aan. 

Werken en spelen gaat ook prima met deze jurk!




Farbenmix amelie

In de middag ging de legging uit, klompen aan en spelen maar!

Dit is zeker een super snel naaipatroon, wat ik absoluut nog eens ga gebruiken! Ik zie ook al exemplaren met wat toeters en bellen voor me. Gewoon een persoonlijke touch eraan geven. Maar bij dit stofje was gewoon niet meer nodig dan een "kale" Amelie. Ook de zoomafwerking met het elastische paspelband vind ik zeer geslaagd. Net weer wat anders, goed gelukt om het zonder rek aan te naaien. Ook voor herhaling vatbaar.
Overigens heb ik hier ook wel weer de jurk versmald.

Patroon: Amelie, Farbenmix
Stofje: geruild met Corinda




1 opmerking:

  1. Leuk zo'n reactie smorgens! Had ik laatst ook toen ik voor de Koningsspelen een shirt had gemaakt en op een tafeltje op de slaapkamer had gelegd. Koen wist dat ik iets zou naaien, maar alsnog kwam hij meteen naar mij toe rennen om te zeggen dat het mooi was :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...