maandag 30 mei 2016

Super simpel en snel strikblousje

Vorig jaar maakte ik ook een strikblousje op de valreep voor de vakantie. Je weet wel, die roze stof met autootjes erop. Ben je het vergeten welke ik bedoel, helemaal niet erg, klik dan hier maar even. Het werd een succesnummer vorige zomer, vandaar dat er zeker nog een grotere versie moest gaan komen. 

Dit jaar gebruikte ik wel het standaard patroon. Ik versmalde het nog wel wat. Eerst tekende en naaide ik de waslijn-jurk en daarna maakte ik met hetzelfde patroon dit blousje. Overigens naaide ik dit blousje al tijdens het Sancho naaiweekend, maar bij gebrek aan te veel mooi weer (want eerst moesten de andere jurken gedragen worden die ik genaaid had toen het zo prachtig warm was) had ze het nog steeds niet aangehad.

Super simpel en snel strikblousje

Ik word zo vrolijk van deze zonnebrillen print! Dochterlief is er ook helemaal blij mee, ookal is het geen roze ;) (ssssstttttt dat heb ik niet gezegd).

Zaterdag was het heerlijk zomers weer, toen dus gewoon met blote armen en benen, gisteren was het weer heel wat minder, maar dit blousje moest per se aan. Gelukkig vond ik in haar kast een paarsshirtje wat er prima bij past... en tja, die roze legging vond madammeke natuurlijk nodig ;).

Super simpel en snel strikblousje, zelfgemaakte kleertjes

Het blousje sluit gewoon door strikjes te leggen in de flapjes bij de schouders. Niets geen blinde rits of andere sluiting. Een voorpand, achterpand en uiteraard 2 belegdeeltjes en that's it! 

Patroon: Hanne uit "zelfgemaakte kleertjes van Catharine Deweerdt


3 opmerkingen:

  1. Ja, heel schattig en lief :)

    Hier past de dochter alle jurken van de afgelopen 5 jaar nog als hemdjes zag ik, dus ga niks meer naaien denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super praktisch!! Dan maar voor jezelf naaien? Ik denk dat ze deze over 5 jaar ook nog aan kwam... mevrouw ging namelijk even aanwijzingen geven hoe "lang" eh kort hij dus eigenlijk had moeten zijn... proest als navelhemdje "want dan kan ik tenminste buikdansen"..... :)

      Verwijderen
  2. Leuk stofje net als het strikblousje wat je ervan hebt gemaakt.
    Het staat er ook erg mooi.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...