zaterdag 14 mei 2016

Wat zusje voor grote broer naaide voor zijn verjaardag...

Eigen genaaide kado voor broerlief

Zijn jullie ook benieuwd wat in dit prachtige zelf ingepakte kadootje zit? Let wel even op het detail he, een roze inpakpapier waarbij het patroon niet doorloopt.

Al even geleden begon ze met naaien van de vlaggetjes. Eigenlijk precies nadat eindelijk mijn inbetweens afwaren. Volgens madammeke zijn die namelijk niet mooi, want ze zijn zo wit. 
Kom ik er nu achter dat ik nooit mijn vreselijke frustratie project hier geblogd heb.... misschien juist door die frustratie?  Je weet wel, iets van 15 meter glibberige glij stof die je moet omtoveren tot gordijnen met plooien. En om het wat uitdagender te maken (lees zeer gefrustreerd van te raken) met een heel mooi bloemenpatroon erin wat uiteraard door moet lopen..... maar goed, deze post gaat niet over die gordijnen, maar over wat ons 4 jarig meisje voor haar grote broer ging maken.
Ze maakte dus vlaggetjes van restjes, want ze zou een vlaggenslinger voor mijn raam maken. Die vlaggetjes lagen te wachten om aan een stuk biaisband genaaid te worden. Steeds maar vond zij dat ik dat voor haar moest doen. Maar ja, deze mama vertikte het, want het was haar project en dus bleef het liggen, tot vorig weekend. Opeens bedacht ze dat ze de slingers af moest maken, zodat ze grote knul ermee kon verrassen en dus ging ze aan de slag.

4 jarige achter Janome mini sew

Ik merk echt dat ze steeds handiger wordt. Maar het mooiste om te zien is dat ze er zo ontzettend veel plezier in heeft. Ohja en die mooie speldjes in haar haren, die had ze zojuist gekregen van haar nichtje, een heus koffertje vol met allemaal haarfrutsels, kettinkjes en armbandjes. Wat is zij blij met haar grote nicht van 7 die dat allemaal aan haar gaf omdat ze het zelf niet meer gebruikt.

vlaggetjes lijn is af!

En de vlaggetjes lijn is af! Hier de stiekeme foto voordat ze het in ging pakken. Grote knul die vorige week 9 jaar werd, was er heel blij mee.....

..... en ik vind mezelf eigenlijk best stiekem een beetje zielig dat ik ze niet gekregen heb ;). 

6 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...