woensdag 18 mei 2016

Welles of een nietus? Shirt voor mezelf

Ik maakte eens een shirt voor mezelf, maar ik ben er niet content mee. 
Ik gebruikte een patroon uit een oude Ottobre. Het was een bijzonder patroon wat ik echt niet gelijk voor me kon zien hoe het zou vallen. Dus ik volgde de beschrijving maar eens goed. Na een eerste passessie heb ik het nodige eraan moeten veranderen. Mouwen waren veel te wijd, draperieën vielen vreemd in een punt. Uiteindelijk is het een redelijk shirt geworden, maar totaal niet passend bij mijn figuur vind ik. Of moet ik er gewoon aan wennen?
Ik ben een mega-peer...een echte taille en heel brede heupen en billen. Dit shirt maakt me voor mijn gevoel nog zoveel dikker. Juist bij de schouders lijkt het allemaal nog ieler. 

shirt met draperieën

Wellicht komt het ook door de vrij hoge halslijn? Ik weet niet goed wat ermee is. 

shirt voor mezelf, Ottobre

Het zijn misschien ook wel de plooien bij de halslijn....

shirt voor mezelf, Ottobre, megan blue stof

Wat vinden jullie?

Patroon: Ottobre 2/2013 nr13 Lemon Juice


9 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je heel goed weet wat er loos is! Ik ben het met je eens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, je moet er idd aan wennen.ik vind het wel geslaagd, ideaal voor dit seizoen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een mooi shirt, leuk stofje.
    Wat er precies mis mee is? Ik denk een beetje van alles wat je noemt, plooien rond de heupen.
    Kleding voor de kinderen maken pakt bij mij ook altijd net iets beter uit dan kleding voor mezelf maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap je punthes wel, zelf ook peer. Toch geven die plooien opzij wel een (goed) accent naar je taille... ik denk dat een donkere broek ook uit zou maken, nu wordt door t lichte blauw helemaal je blik naar je dijen getrokken. Waarschijnlijk net als bij mij je breedste punt...

    Hals een beetje uitdiepen waarschijnlijk wel een relatief eenvoudige maar goede ingreep?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een leuke shirt maar zou persoonlijk de halsuitsnijding eveneens wat dieper maken.

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een erg leuk shirt. De halslijn is wel wat aan de hoge kant zou ik zelf wat dieper maken. Verder een erg leuk t-shirt van een erg leuk stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de plooitjes aan de taille goed. Ik zou er een bredere halslijn in knippen, dat brengt je schouders dan meer in evenwicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk stofje maar ik begrijp wat je bedoelt. De halslijn is erg hoog waardoor het nogal compact lijkt, kwestie van uitdiepen dus, en ik zou het bij de heupen wat wijder maken zodat het shirt meer over de heupen valt ipv wat strakker zit. Of, als je van het mouwtje een 'tulpmouw'maakt, springt het wat meer en lijken je schouders wat breder. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...