donderdag 5 mei 2016

Zomerse zwierjurk Elodie

Eindelijk is het zomer!

Waar we vorige week nog getrakteerd werden op hagel, natte sneeuw en veel kou, lijkt het nu wel hoog zomer aan het worden. Gelukkig maar voor dochterlief, want ik had juist onlangs een zomerse Elodie van Farbenmix gemaakt.

Farbenmix Elodie

Als elastiek bij de hals en de mouwen gebruikte ik de smalle 5mm Framilon®, eigenlijk als test hoe dat gaat houden. Op zich verwacht ik dat het goed moet gaan, immers stik ik het altijd mee bij tricot in de schoudernaden, maar om door een tunnel te rijgen en dan alleen de uiteinden vast te zetten is een nieuw experiment. Ik ben benieuwd. 
Verder legde ik er een hele smalle zoom in. Dat is echt wel even een speld werkje. Eerst streek ik met een strijkliniaal een zoom in op 1cm, vervolgens vouwde ik die nog eens in. Alleen zo'n smalle werkt goed bij die wijde rokken.

blinde rits

In het achterpand verwerkte ik een blinde rits, maar eigenlijk was dat niet eens nodig ook al is het een katoenen stof. De jurk krijgt ze ook met rits dicht aan, doordat het bovenstuk zoveel gerimpeld is. Bij een volgend exemplaar ga ik het mezelf natuurlijk makkelijker maken en laat ik mooi de blinde rits achterwege.
Ook al is het innaaien van een blinde rits echt een fluitje van een cent, zeker met een specifiek blinde ritsvoetje vind ik het makkelijker en sneller dan geen gewone rits. Waarom moeilijk doen, als het makkelijker kan ;). Zo'n voetje is wel echt een must have!

Zijn jullie er klaar voor???

Farbenmix Elodie, klaar voor het zwieren



Farbenmix Elodie, heerlijk zwieren

Uren zwierplezier!!

Farbenmix Elodie, prima geschikt voor het stoere schommelen

Maar ook kun je perfect met een prinsessenjurk stoer schommelen! Voetballen gaat trouwens ook prima :).


Patroon: Elodie Farbenmix
Stof: Bellissimi fiori uit de shop

7 opmerkingen:

  1. De elodie is zo 😍😍😍 staat ook op mijn to do list

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De elodie is zo 😍😍😍 staat ook op mijn to do list

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie zomerjurk. Elodie is altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, wat een heerlijke Elodie! Die gaat was in, was uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier zijn mijn meiden er ook wild van! Liefst hebben ze elke dag een Elodie jurk aan.
    Mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier zijn mijn meiden er ook wild van! Liefst hebben ze elke dag een Elodie jurk aan.
    Mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...