woensdag 5 juli 2017

Hoe maak je een SnapPap label?

Aangezien ik maar steeds de vraag kreeg gisteren hoe ik dat labeltje van het monster shirt nou precies gemaakt heb, hier wat meer uitleg. Echt het is uber simpel, iedereen kan dit!

SnapPap.... ik hoor je denken, wat is dat nou weer???


SnapPap wordt ook wel vegan leather genoemd, of leerpapier. Het is gemaakt van cellulose, latex en kleurpigmenten. Toffe is dat je dit gewoon in de wasmachine kan wassen en dus perfect te verwerken is in kleding. Helemaal nieuw ziet snap pap er uit als dik papier of karton. Maar als je het wast dan krijgt het een leer look. 

Tot nu toe heb ik het alleen als finishing touch gebruikt bij shirts. Met een klein ponsje (je weet wel, die goedkope dingen die je bij de Action kan kopen, tenminste dat kon enige jaren geleden, nu vast ook nog wel toch? ) stans je er een figuurtje uit. Net als dat je een perforator gebruikt. Je vouwt het snap pap om de stof en je naait het labeltje vast, klaar ben je. 

Snap pap stroken

Voor dit labeltje gebruikte ik 5cm van de strook.... een simpel rekensommetje leert dat het labeltje dus maar 3 cent kost. Leuk toch?

Snap pap stroken als finishing touch bij een shirt

Ik gebruikte hier een microtex 60 naald. Dat werkt perfect. Eerder gebruikte ik een 80 dikte, maar dan zie je toch wel wat meer de gaatjes. 

In de zomervakantie moet ik  2 nieuwe gymtassen maken. Dit keer ga ik de gaten van de nestels echt verstevigen met SnapPap. Lijkt me heel praktisch, aangezien het niet kan scheuren en slijtvast schijnt te zijn. Dat laatste beweert de fabrikant en ja, ik houd ervan om producten tot het uiterste te testen, dus dat lijkt me met dit plan een goede test ;). 


19 opmerkingen:

  1. Leuk spul en het komt goed uit de was. Ik denk dat de leerlook het beste eruit komt na een paar keer wassen, maar het ziet er nu al goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij hebt gewoon alweer gewassen :). Zeker een druk gezin met kleine kinderen ;). Ik zou bijna een extra wasje gaan draaien... bijna he!

      Verwijderen
    2. Leuk dat jij het al in de was getest hebt:-)

      Verwijderen
  2. Leuk zeg. Ik had er nog nooit van gehoord!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om het zo een persoonlijk accent te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een leuk spul, ga binnenkort eens bestellen bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie je bestelling wel voorbij komen. Het is ook echt heel makkelijk om te verwerken en lijkt net echt... wat vanaf bepaalde leeftijd ook nog meer belangrijk gaat worden ;).

      Verwijderen
  5. Vraagje over snappap! Als het gaat gebruiken op kleding (labeltje, uiteinde koordje ofzo)
    Moet je de snappap dan eerst wassen of nat maken of hoeft dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net wat je zelf fijn vindt, maar het hoeft niet! Succes het is leuk spul :).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk spul, maar krijg het nog niet goed genaaid :( Al 6 naalden kaduuk.. al kan het natuurlijk altijd aan de naaimachine liggen...
    Welke naald gebruikt jij ? En naai je het gewassen of ongewassen? :)
    Ben benieuwd!! Wil er ook graag verslaafd aan raken, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik een microtex naald, een grotere steek, normaal garen. Zowel ongewassen als gewassen werkt prima hier. Misschien nog eens proberen?

      Verwijderen
  8. Hoe zie ik wat de boven en onderkant is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. SnapPap is aan beide zijde te gebruiken. Er is geen "binnen" of "buiten"kant. Heel praktisch dus :).

      Verwijderen
  9. Voor het eerst ga ik een snap pap op een jongens shirt bij de zoom bevestigen. Maakt het voor jongens uit aan welke kant die zit. Links of rechts?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh leuk! Het maakt niet uit aan welke kant je het label doet, gewoon doen wat jij leuk vindt. Zelf doe ik eigenlijk altijd aan de linkerkant het label, zowel bij voor meiden als de jongens. Succes!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...