donderdag 7 december 2017

Uilskuikentje

Eigenlijk mag ik dat natuurlijk helemaal niet zeggen over mijn lieve schatje. Maar toch kreeg hij dat woord in een gedicht tijdens pakjesavond naar zijn hoofd geslingerd. Het arme kereltje zul je denken. Nou hij koos zelf voor de allerlaatste optie in de surprise. Wil jij natuurlijk wel weten waar hij uit kon kiezen....

Een klein beetje info vooraf... Hij brak 6 weken geleden zijn hand. Ging het gips in. Na 4 weken mocht het gips er weer af.... en de volgende dag ging mijn telefoon tijdens schooltijd weer. Het was zijn juf. Het arme uilskuikentje was gevallen, op zijn hand ja.... en zo kwam het dat hij na 1 dag gipsvrij geweest te zijn, weer in het gips was. 


Pakjesavond was natuurlijk 5 december, de vooravond dat hij voor de 2de keer weer uit het gips zou mogen. Je begrijpt mijn moeder gedachte vast en dat gebruikte ik als onderwerp voor de suprise voor mijn schatje.

Hij kon kiezen uit:

* een lang stuk touw (zodat ik hem op een stoel kon vast binden zodra zijn gips eraf zou zijn)
-uitvoering: een leeg gipsen armpje met een stuk touw erom

* een airbag om zijn arm heen (in de hoop dat wat lucht zijn val zou gaan breken)
- uitvoering: een 2de leeg gipsen armpje met van die luchtkussen-verpakkingsmateriaal erom

* of mijn uilskuikentje mocht lekker relaxen op de bank
-uitvoering:

Uilskuiken kussen

Hij koos het laatste uiteraard. Helemaal blij met zijn eigen kussen. Ik kreeg wel even een vuile blik en een lach toen hij het woord Uilskuiken las....  waar ik vooraf nog twijfelde of hij de uitdrukking wel kende, maar het behoefde geen verdere uitleg. 
Met Sinterklaas mag je elkaar een beetje plagen hè ;).

Overigens zit hij niet op de bank. Het gips is er gisteren keurig vanaf gegaan, geen pijn meer, niet meer blauw. Nog wel 4 weken niet sporten, box doen met vriendjes etc...  Is hij keurig naar school gegaan en in ieder geval heeft het al langer geduurd dat ik juf sprak dan vorige keer. 
Ach een ezeltje stoot zich .....

ssssttt en toch houd ik stiekem mijn hart vast.... moeders eigen?

Stof: Paneel van Bambiblauw wat nog in mijn kast lag


6 opmerkingen:

  1. Arm jochie 😜 maar zo’n kussentje maakt alles goed hahaha.. mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou volgende keer mag hij er ook gewoon om vragen ipv 6 weken gips eerst te doorstaan .... genoeg ziekenhuizen en gipskamers gezien de afgelopen tijd ;).

      Verwijderen
  2. Ik zou ook mijn hart vasthouden hoor! (En het ook niet kunnen laten er wat mee te doen voor pakjesavond😅...) Leuk idee dat kussen, en alleen in zo'n situatie heeft een moeder zo'n stofje nog toevallig in de kast liggen natuurlijk😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou hahaha ik kwam op het idee van het kussen doordat ik door mijn kast ging en dit stofje tegen kwam. Het is natuurlijk niet zo dat ik ff met mijn vingers kan knippen en elk stofje wat ik wenste te hebben ook echt in mijn kast heb liggen. Wauw zou wel leuk zijn overigens :):)
      En gelukkig, zelfs het spelen in de sneeuw heeft zijn hand overleefd vandaag! Toen ik hem hard hoorde huilen vreesde ik met grote vrezen... maar ach, het was een sneeuwbal die in zijn gezicht terecht gekomen was. pfff viel weer mee ;).

      Verwijderen
    2. Zal de komende tijd nog wel even schrikken zijn als je hem ineens hoort huilen... akelig idee steeds.

      Verwijderen
  3. Ik klikte die paneeltjes vanaf 't moment ik ze zag in mijn mandje en ik deed er tot op vandaag nog niets mee... misschien is dit het duwtje dat ik nodig had, want ze laten liggen is zo'n zonde. Om maar te zeggen dat ik fan ben van uw uilskussentje ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...