dinsdag 27 februari 2018

De eerste Vivax en voorlopig ook even de laatste

Dat testen iets meer is dan "zomaar ff een patroontje naaien" denk ik dat iedereen wel weet. 
De allereerste Vivax jurk die ik naaide was al super gaaf, maar een tikkeltje aan de korte kant. Daarom laat ik jullie de eerste versie nu ook als laatste zien. 
Want het patroon is aangepast.... jurk is langer geworden zoals jullie bij de vogeljurk gezien hebben. Toch vind ik dit ook een pareltje en met een maillot of legging eronder kan ze hem prima aan!

Vivax Sofilantjes door MaMarieke

Een heerlijk zachte Donna Elisa zomer sweat, wat dus eigenlijk gewoon french terry is, uit de webshop, combineerde ik met een modal sweat uni roze. Ken je die combi van katoen met modal..... echt zooooo zacht :). Daar worden mijn kinderen en ik zelf overigens ook, altijd heel erg blij van!

halslijn Vivax Sofilantjes, MaMarieke

Mooi toch? Lijkt net of ik een paspeltje van dezelfde stof heb meegestikt he? Maar dat is niet zo. Dit is gewoon ubersimpel net een beetje ander strijkwerk ;). Gewoon de onderkraag van een andere stof kiezen, ik koos dezelfde stof als het lijfje en dan niet precies op de naad strijken, maar de onderkraag net naar boven laten wippen. Geen ingewikkeld gedoe dus, dit kan echt iedereen.

zak en mouw detail Vivax Sofilantjes MaMarieke

Moet ik nog iets toevoegen?

Alle 3 de Vivax jurk/top Sofilantjes MaMarieke

Dit is dus het overzicht van de Vivax jurken en top die ik naaide. De meest linker variant is gemaakt van het definitieve patroon. Kun je nu goed zien hoeveel de jurk verlengd is. De trui, meest rechter is ook nog het oude eerste patroon en valt bij het patroon wat jullie nu kunnen kopen dus ook wat korter. 
Ik vind het altijd zo grappig om te zien dat de kledingstukken zo totaal anders zijn door alleen al ander stofgebruik. En weet je wat ik ook nog een keertje leuk vind? Dat dit keer het patroon geen stofvreter is ;). Gewoon toekomen met minder dan een meter is best wel eens fijn.


Als je dan ook nog eens direct aan de slag gaat, dan kun je je aankoopbedrag terug winnen bij de wedstrijd die tot 6 maart 23:55u duurt. Je naait een Vivax (of meer want dan maak je natuurlijk meer kans ;) ) en plaatst een foto in de Sofilantjes Patterns Sew & Show groep op facebook in het fotoalbum Vivax. Gebruik #freeVivax. Je krijgt ook gelijk veel inspiratie in dat album :).

Dit was voorlopig ook echt even de laatste Vivax die ik jullie laat zien. Binnenkort een update over de super gezellige naaidag die ik afgelopen zaterdag hier in mijn atelier had.



*Sommige links in deze post zijn affliliate links. Dat betekent dat als je via deze link een bestelling plaatst bij Sofilantjes, ik een kleine bijdrage daarvoor krijg. Voor jou wordt het patroon niet duurder. Uiteraard doe ik dit alleen omdat ik volledig achter dit patroon sta! Maar volgens mij was dat al wel duidelijk uit mijn blogbericht

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...